دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کاش قبل از ازدواج می‌‌‌‌دانستم

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کاش قبل از ازدواج می‌‌‌‌دانستم

کتاب کاش قبل از ازدواج می‌‌‌‌دانستم اثر گری چپمن به ارائه قوانینی از زندگی زناشویی با هدف کسب آرامش روحی در مخاطبان می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای سالم و نیرومند نگه‌داشتن ارتباط‌مان می‌توانیم انجام دهیم، شکل دادن پیوند عاطفی عمیق است. به وجود آوردن انباری از نیات خوب در ارتباط، همانند گذاشتن پول در بانک است. این سپرده‌گذاری‌ها را می‌توان از طریق نگاه عاشقانه به یکدیگر، درک تفاوت همدیگر، بیان خالصانه از قدرانی و... شکل داد و سپس حساب بزرگی از عشق و تعهد به وجود آورد. وقتی حساب‌تان پر است، می‌توانید در زمان‌های دشوار از آن برداشت کنید.

مولف کتاب گری چپمن (Gary Chapman)، سی و پنج سال از عمر خویش را صرف مشاوره با زوج‌هایی کرده است که آرزوی‌شان برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد، در دنیای واقعی نقش بر آب شده است.

کاش... کلمه‌ای است که بارها آن را شنیده‌ایم. کاش او ر‌ا بهتر شناخته بودم، کاش در مورد عشق و دوام آن چیزی آموخته بودیم، کاش می‌دانستیم چطور به حرف‌های هم گوش دهیم و....این کتاب همه‌ی کاش‌ها و کاشکی‌ها را پاک می‌کند و شما را با راه‌هایی عملی برای ایجاد پیوندی عمیق آشنا می‌سازد. به شما مهارت و حمایت لازم برای قدم گذاشتن به سرزمینی ناشناخته را می‌دهد و به این ترتیب به رشد و پیشرفت رابطه‌تان کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب کاش قبل از ازدواج می‌‌‌‌دانستم می‌خوانیم:

کاش می‌دانستم ضرب‌المثل "از آن مادر این دختر به عمل می‌آید و از آن پدر این پسر" افسانه نیست

من نمی‌گویم دختری که با او ازدواج می‌کنید دقیقا مانند مادرش خواهد بود یا مردی که با او ازدواج کرده‌اید دقیقا مانند پدرش خواهد شد. حرف من این است که هردوی شما به میزان بسیار زیادی از والدین خود تاثیر می‌پذیرید. اگر شوهر شما پدری دارد که محدود‌کننده و بد‌دهان است چنان‌چه در ده سال آینده این خصیصه‌ها را به صورت مشابه در شوهر خود دیدید تعجب نکنید. همه ما تا اندازه‌ای ماحصل محیط اطراف خود هستیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که مردان بد‌دهان در هنگام بچگی خود تقریبا همیشه مورد بد‌دهانی قرار گرفته‌اند. شاید بپرسید: "اما آیا ما نمی‌توانیم از این کارهای مذبوحانه‌ی آن‌ها درس عبرت بگیریم و رفتار خودمان را تغییر دهیم؟" پاسخ ما بله است و عبارت مهم درس عبرت گرفتن" است. اگر پسر یک مرد بد‌دهان گام‌های خاصی برای درک بد‌‌‌‌دهانی بر ندارد (یعنی اینکه چرا پدرش به فردی بد‌دهان تبدیل شده و باید چه‌ کاری انجام دهند تا این ساختار بشکند) احتمال دارد که او نیز این عمل را تکرار کند.

اگر مادر یک دختر معتاد به الکل است می‌دانیم که به لحاظ آماری احتمال بیشتری وجود دارد که دختر نیز الکلی شود. با این وجود مقدر نشده است که او حتما الکلی شود. اگر این دختر اقدامات مثبتی در جهت درک اعتیاد به الکل انجام دهد و روش‌های موثر دیگری را برای واکنش نشان دادن در مقابل فشارهای روحی و ناامیدی یاد بگیرد، می‌تواند زنجیره‌ی اعتیاد به الکل را بشکند. بنابراین اگر در دوران آشنایی با یکدیگر هستید و والدین هر یک از شما یک روش زندگی زیان‌بار دارد، عملکرد مسئولانه این است که در یک کلاس ثبت نام کنید، کتاب‌هایی را مطالعه کنید، با مشاورین صحبت کنید و در مورد آنچه یاد گرفته‌اید با هم صحبت کنید. این مسائل را به اصطلاح زیر فرش جارو نکنید.

کلمات کلیدی: ازدواج، زناشویی، روانشناسی ازدواج، روانشناسی خانواده، پیش از ازدواج، دانستنی های ازدواج، آموزش های قبل از ازدواج، آموزش های بعد از ازدواج، دانستنی های ازدواج، روانشناسی ازدواج، شرایط ازدواج، انتخاب همسر، Gary Chapman، اخلاق در ازدواج، تشکیل خانواده، آشنایی قبل ازدواج، همسریابی، همسر گزینی، ازدواج موفق، زندگی مشترک، ازدواج،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.