دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب گفتارهایی در رابطه با روابط والدین با فرزندان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب گفتارهایی در رابطه با روابط والدین با فرزندان

کتاب گفتارهایی در رابطه با روابط والدین با فرزندان به قلم شکیبا سادات جوهری به بررسی مواردی از جمله تربیت خانوادگی کودکان، تربیت اخلاقی و عاطفی کودکان، آسیب‌شناسی تربیت دینی کودکان و دیدگاه برخی اندیشمندان اسلامی در زمینه تعلیم و تربیت می‌پردازد.

در بخشی از کتاب گفتارهایی در رابطه با روابط والدین با فرزندان می‌خوانیم:

تربیت اخلاقی و عاطفی، یکی از جنبه‌های پرورش فرزندان است. اگرچه والدین هر دو در این زمینه نقشی مشترک دارند، نقش مادر و تأثیر آن در تربیت اخلاقی و عاطفی فرزندان، کارآمدتر است. تربیت اخلاقی از همان آغاز کودکی شروع می‌شود. انسان در پرتو آن از پستی‌ها و صفات نکوهیده می‌رهد و با آراستگی به خصلت‌های پسندیده، به خیر و سعادت می‌رسد تا آن‌جا که هم‌نشین پاکان و فرشتگان و پذیرای فیض الهی می‌شود.

تربیت اخلاقی جنبه‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها ایجاد باورها در فرد است. باورهایی ناظر به اینکه «بد چیست؟» و
«خوب چیست؟» این باورها، جنبه عقلانی تربیت اخلاقی را سامان می‌دهند. در این زمینه، کودک اصول نهایی اخلاق را در می‌یابد و می‌تواند خوب و بد کارها را تشخیص دهد. جنبه دیگر تربیت اخلاقی آن است که فرد بتواند این اصول را در رفتار خود به کار بندد. جنبه سوم تربیت اخلاقی که گامی فراتر از جنبه اخلاقی قبلی است، مراقبت حالات درونی و رفتارهای بیرونی را در‌برمی‌گیرد. در این جنبه، متربی پیش از آن‌که بیاموزد، این آموزه‌ها را به کار می‌بندد، می‌آموزد که آموخته‌ها را ملکه خویش سازد. بنابراین، اگر مجموعه این جنبه در فردی مشاهده شود، می‌گویند او به تربیت اخلاقی آراسته شده است.

کلمات کلیدی: روانشناسی خانواده، علوم تربیتی، روابط والدین با فرزندان، ارتباط موثر والدین با فرزندان در محیط خانواده، روابط متقابل والدین و فرزندان، برقراری ارتباط موثر فرزندان با والدین، برقراری ارتباط موثر و مناسب با والدین، ارتباط موثر با فرزند، روانشناسی ارتباط با فرزندان، ارتباط فرزندان با والدین،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.