دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب از عشق رمانتیک تا جنگ قدرت (راهنمایی برای زوج‌ها و متقضیان ازدواج)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب از عشق رمانتیک تا جنگ قدرت (راهنمایی برای زوج‌ها و متقضیان ازدواج)

در کتاب از عشق رمانتیک تا جنگ قدرت (راهنمایی برای زوج‌ها و متقضیان ازدواج) نوشته‌ی علی نقی قاسمیان نژاد، به صورت خلاصه با مبانی اساسی و راهبردهای عملی ایماگوتراپی، راز جذابیت، مراحل یک رابطه‌ی صمیمیِ مبتنی بر تعهد، چرایی بروز تعارض بین زوج‌ها و شیوه‌های رویارویی با تعارض‌‌‌‌‌‌‌ها آشنا خواهید شد.

ایماگوتراپی یا زوج‌درمانیِ مبتنی بر ایماگو، رویکردی جدید برای تببین مفهوم پدیده‌ی عشق، پویایی روابط صمیمی، حل تعارض‌های زوج‌ها و غنی‌کردن روابط همسران است که دکتر هارویل هندریکس و همسرش، دکتر هلن هانت، آن را ابداع کرده‌اند. در ایماگوتراپی، فرض بر این است که ما همسرمان را براساس ترکیبی از فرایندهای هشیار و ناهشیار و براساس ویژگی‌های مثبت و منفی افراد مهم زندگی‌مان در کودکی انتخاب می‌کنیم. با این توضیح که فرایندهای ناهشیار و ویژگی‌های نامطلوب مراقبان در کودکی، تاثیر به مراتب بیشتری در انتخاب‌های عشقی و بروز تعارض‌ها بین زوج‌ها بعد از ازدواج دارند. 

از طرفی دیگر، تئوری ایماگو، در زمره‌ی رویکردهای رابطه‌ای قرار می‌گیرد؛ به این معنی که در این تئوری، اولویت به روابط انسانی و ارتقای کیفیت آن‌هاست. بر این اساس، مفهوم «جدایی» و تنهایی که از باورهای حاکم بر اکثر فرهنگ‌هاست، توهمی بیش نیست و همه‌ی هستی که شامل انسان‌ها نیز می‌شود یک واحد به هم پیوسته است که همه‌ی اجزای آن با هم ارتباط دارند، حتی اگر خود آن‌ها از این یگانگی آگاهی نداشته باشند؛ لذا از نظر ایماگوتراپیست‌‌‌‌‌‌‌ها زوج‌ها حتی در شدیدترین چالش‌هایی که با خود به اتاق درمان می‌آورند، مشتاق برقراری ارتباطی سالم و امن هستند و دعواها در اکثر موارد نشانه‌ی اشتیاق آن‌ها برای بازگرداندن حس پیوند اولیه‌ی آن‌هاست.

کلمات کلیدی: ازدواج pdf، آموزش روابط زناشویی، روابط عاطفی، راهنمای زندگی زناشویی، راهنمای روابط زناشویی، داشتن زندگی زناشویی موفق، رابطه زناشویی، روانشناسی ازدواج، دانلود کتاب ازدواج موفق، ازدواج موفق، دانلود کتاب روانشناسی خانواده، روانشناسی خانواده، روابط زن و مرد، ازدواج، زناشویی، خانواده، زندگی زناشویی، مسائل ازدواج،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.