دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مهارت گفتگو برای همسران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مهارت گفتگو برای همسران

کتاب مهارت گفتگو برای همسران به قلم زهره شیری به بررسی قوانین گفت‌وگو برای گوینده و شنونده و الگوهای تخریب‌گر و راه‌های پیشگیری از تعارض در گفت‌و‌گو قبل و بعد از ازدواج می‌پردازد. 

مبارزه با تفاسیر منفی از سخن، پیشگیری از اجتناب و کناره‌گیری، پیشگیری از بی‌اعتبار‌سازی سخن، فواید کاربرد مهارت گفت‌و‌گو در خانواده، عوامل ارتقاء بخش گفت‌و‌گو بین زوج‌ها، صراحت و صداقت و مهارت شنیدن از دیگر بخش‌های این کتاب آموزشی است.

در بخش دیگری از این کتاب به تفاوت‌ها در اعتقادات، انتظارات، شیوه‌های زندگی، ‌زمینه خانوادگی، تفاوت‌های جنسی و فرهنگی اشاره شده و بر تقویت حافظه تاکید شده است.

در بخشی از کتاب مهارت گفتگو برای همسران می‌خوانیم:

هنگامی که در تعارض هستید.
محمود و نسرین زوجی هستند که، هر وقت در مورد یکی از مسایل روزشان شروع به صحبت می‌کنند. خواه پول، خواه بچه‌ها یا کارهای منزل - به سرعت به سمت استفاده از یکی از الگوهای تخریب‌گر گفتگو پیش می‌روند. آن‌ها هنوز یکدیگر را بسیار دوست دارند، اما نشانه‌های خطر را تشخیص داده و می‌دانند که لازم است از شیوه‌های بهتری برای کنارآیی با تعارضات غیر‌قابل اجتنابی که از ازدواج سه ساله‌شان و پرورش فرزند خردسال و داشتن دو شغل تمام‌وقت، حاصل شده است، استفاده کنند. شبیه بسیاری از زوج‌ها، آن‌ها نیازمند آموختن چگونگی گفتگوی امن بدون جنگ هنگام نگرانی و خشم در مورد مسایل‌شان هستند.

هنگامی که در مورد موضوعات حساس صحبت می‌کنید.
صحبت ایمن در مورد مسایل حساس و عمیق تر، باعث ارتقای احساس صمیمیت می‌شود. این احساس صمیمیت از درک این نکته حاصل می‌شود که می‌توانید خودتان را در میان بگذارید و از جانب همسرتان پذیرفته شوید. آن، شرط لازم دوست خوب بودن برای همسرتان است. تمرکز بر دوستی به این علت است که به شما کمک شود تا بتوانید به عنوان دوست با هم گفتگو کنید و احساسات صمیمیت را که باعث احساس ایمنی می‌شود، در میان بگذارید. در این قسمت، در مورد موقعیت‌هایی صحبت خواهد شد که آشفتگی زیاد یک یا هر دوی شما ممکن است توانایی‌تان را جهت گفتگوی سازنده و ایمن درباره موضوعات حساس مخدوش کند. در این زمان‌ها، شما نیاز به شیوه‌های گفتگویی دارید که بتوانید خواسته‌هایتان را که از گفتن شان می‌ترسید، بیان کنید. مهارت‌های گوینده - شنونده مورد آموزش در اینجا می‌تواند شیوه قدرتمندی برای گفتگو در مورد موضوعات تعارض‌زا و حساس باشد.

کلمات کلیدی: روانشناسی خانواده، کتاب روانشناسی خانواده، زندگی مشترک چیست، زندگی زناشویی عاشقانه، دانلود pdf کتاب مهارت گفتگو برای همسران، مقاله روانشناسی خانواده، روانشناسی خانواده pdf، کتاب روانشناسی زناشویی، روانشناسی زندگی مشترک، روانشناسی روابط زن و شوهر، رازهای زندگی زناشویی موفق، روانشناسی برای زندگی بهتر، کتاب روانشناسی، دانلود کتاب روانشناسی، تحقیق در مورد روانشناسی خانواده، روانشناسی زندگی مشترک، آموزش مهارتهای ارتباطی زوجین، مهارت گفتگو با همسر، مهارت گفتگو بین همسران، مهارتهای ارتباطی در زندگی زناشویی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.