دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ویرایش ژنومی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ویرایش ژنومی

کتاب ویرایش ژنومی نوشته‌ی کورساد تورکسن، نخستین ترجمه از معرفی و کاربرد روش‌های نوین مهندسی ژنومی در ایران است که می‌تواند مورد استفاده‌ی دانشجویان و اساتید رشته‌های مختلف علوم پایه، زیستی، کشاورزی، پزشکی و داروسازی قرار گیرد.

بیوتکنولوژی و مهندسی ژنوم از شاخه‌های علوم زیست‌شناسی نوین محسوب می‌شود که در دو دهه‌ی اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در آن صورت پذیرفته است. مهندسی ژنوم به واسطه‌ی کاربردهای مختلفی که در علوم مختلف داشته از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

در بخشی از کتاب ویرایش ژنومی می‌خوانیم:

روش‌های رنگ آمیزی آنتی بادی یا واکنش زنجیره‌ای پلیمر از نسخه برداری معکوس (RT-PCR) که برای آنتی ژن یا نشانگرهای ژن اختصاصی تولید شده بودند، ردیابی نوع سلول خاص را در مخلوط ناهمسان فراهم می‌کردند. اما این روش‌ها به تعداد زیادی سلول نیاز داشتند و عموماً سنجش‌هایی بودند که اجازه غربالگری سلول‌ها در زمان واقعی را نمی‌داند.

گزارشگرهای ژن یک ابزار آزمایشگاهی ارزشمند هستند که پایش سلول زنده و هدف گیری سلول مورد نظر را تسهیل می‌کنند. لاین‌های گزارشگرهای با استفاده از سیستم‌های گزارشگر مشتق شده از پروموتر اختصاصی یا در اثر اضافه شدن گزارشگر به ناحیه پروموتر داخلی ایجاد شده‌اند. انتخاب گزارشگر بر اساس نوع کاربرد ضروری است. اگرچه طیف وسیعی از گزارشگرها وجود دارند که می‌توان استفاده نمود، ولی هر سیستم مزایا و محدودیت‌های خودش را دارد.

کلمات کلیدی: ویرایش ژنوم چیست، ساختار ژنوم، ایمپرینتینگ ژنومی، نقش پذیری ژنومی، انتخاب ژنومیک چیست، رشته ژنومیک، اپی ژنتیک pdf، ژنوم چیست، dna چیست، کریسپر pdf، Editing Genome،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.