دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جستاری در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جستاری در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران

کتاب جستاری در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران اثر دیوید هوپر، در اوایل قرن 14 خوشیدی گردآوری شده و گنجینه‌ای ارزشمند از دانشی محسوب می‌شود که نقش مهمی در پیشرفت علم نوین پزشکی داشته است.

در این اثر به منابع و مراجعی از کتاب‌های علم پزشکی قدیم ایران اشاره می‌شود که برای پژوهشگران این حوزه می‌تواند بسیار جذاب و برای علاقه‌مندان به طب سنتی مفید باشد. در جداول آخر کتاب نیز تلفظ گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، همراه با نام علمی گیاه آن ذکر شده است که کار تطبیق نام فارسی گیاه دارویی و نام علمی آن را بسیار آسان می‌کند و می‌تواند یکی از مهم‌ترین مراجع برای این مهم باشد.

در بخشی از کتاب جستاری در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران می‌خوانیم:

گل، ساقه و برگ نیلوفر آبی سفید به عنوان دارو استفاده می‌شود. این گل در تمام دریاچه‌ای اروپا و سیبری یافت می‌شود. نیلوفر نامی است که گاهی برای سایر گل‌های پیاز دار آبی نیز استفاده می‌شود. همچنین گاهی به جنس (Ipomoea) که گل آبی رنگ دارد نیلوفر گفته می‌شود. کمال (Kamal) نامی است که در هند به گل (Nyphaed) اتلاق شده و در دارو فروشی‌ها یافت می‌شود.

همچنین این نام به گل مقدس مصریان (لوتوس) که گونه‌ای (.Nelubium speciosa L) است اطلاق شده و در چین به عنوان دارو استفاده می‌شود. گل نیلوفر خاصیت خنک کننده و قابض داشته و به عنوان یک تب بر به ویژه برای کودکان و همچنین بیمارانی با مشکلات قفسه سینه استفاده می‌شود. به این منظور گل نیلوفر معمولا به صورت مخلوط با عناب، گل گاو زبان، گل بنفشه، شکر و گونه (.Adiantuin Capillus - Velevis L) تجویز می‌شود.

کلمات کلیدی: طب سنتی، طب سنتی ایران گیاه درمانی، تعریف طب سنتی، طب سنتی ایرانی اسلامی، طب سنتی ایرانی چیست، طب سنتی ایران، دانلود رایگان کتاب، دانلود رایگان کتاب pdf، دانلود کتاب با لینک مستقیم، دانلود کتاب برای موبایل، دانلود رایگان pdf گیاهان دارویی، گیاهان دارویی و خواص آنها pdf، کتاب طب اسلامی pdf، طب سنتی، طب گیاهی، لیست گیاهان دارویی، فواید طب سنتی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، طب سنتی ایران، گیاهان دارویی ایران، گیاهان دارویی چیست، انواع گیاهان دارویی، خاصیت گیاهان دارویی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، خواص و شکل گیاهان دارویی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.