دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دانستنی‌های پزشکی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دانستنی‌های پزشکی

کتاب دانستنی‌های پزشکی مواردی از قبیل "آداب طب و پزشکی در اسلام"، "اسلام پزشک بی‌دارو"، "چگونه بخوریم تا سالم بمانیم" و "خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها از نظر پیشوایان علم و دین" را براساس طب سنتی و آیات و روایات مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب دانستنی‌های پزشکی می‌خوانیم:

یکی از اصحاب می‌گوید که حضرت موسی بن جعفر (ع) فرمود: مرزه داروی امیر المؤمنین علی (ع) بود و آن حضرت می‌فرمود: مرزه در معده پرز‌هایی مانند پرز‌های حوله ایجاد می‌کند. شخصی از رطوبت، خدمت حضرت موسی بن جعفر شکوه کرد. حضرت به او دستور داد مرزه را بکوبد و ناشتا از آن بخورد.

سرشاخه گلدار مرزه، معطر و نیرو‌دهنده است. مرزه عمل هضم را آسان می‌کند و به‌علاوه مقوی معده، مدر و بادشکن نیز هست. در سوء هاضمه، زردی، حالات بحرانی آسم و نفخ، اثر معجزه آسایی دارد. لوسیون (آب حاوی ماده دارویی) آن در زخم‌های دیر علاج، و جوشانده آن در رفع درد‌های روماتیسمی، درد‌های عصبی، و نیز تقویت جسمانی کودکان ضعیف و یا مبتلا به راشیتیم (نرمی استخوان‌ها) به‌کار برده می‌شود.

مرزه طبق تحقیقات شولتزیک اثری قاطع در رفع اسهال‌های حاد و مزمن دارد. دم کرده یک درصد آن در رفع اسهال‌های عفونی و سبک، و نیز ورم و التهاب معده و روده، اثر درمانی زیادی دارد. پرورش مرزه در نواحی مختلف معمول است.

کلمات کلیدی: کتاب طب اسلامی، بهترین کتاب طب اسلامی، کتاب طب اسلامی pdf، دانلود رایگان کتاب طب اسلامی، طب سنتی، طب گیاهی، لیست گیاهان دارویی، فواید طب سنتی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، طب سنتی ایران، گیاهان دارویی ایران، گیاهان دارویی چیست، انواع گیاهان دارویی، خاصیت گیاهان دارویی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، خواص و شکل گیاهان دارویی، طب سنتی، طب سنتی ایران گیاه درمانی، تعریف طب سنتی، طب سنتی ایرانی اسلامی، طب سنتی ایرانی چیست، طب سنتی ایران، پزشکی اسلامی، دانستنی های مفید پزشکی، دانستنی های سلامتی، طب اسلامی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.