دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زنجبیل؛ اعجاز آشپزی، ادویه سلامتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زنجبیل؛ اعجاز آشپزی، ادویه سلامتی

کتاب زنجبیل؛ اعجاز آشپزی، ادویه سلامتی نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی گیاه‌شناسی، نحوه‌ی زراعت و خواص یکی از ارزشمندترین گیاهان طب سنتی می‌پردازد.

یقیناً گیاهان داروئی و ادویه‌ای جزو گروهی از نباتات هستند، که سابقه‌ای دیرین در تمدن و فرهنگ بشریت دارند. آن‌ها همزمان نقش‌های متعددی را بر عهده دارند، به گونه‌ای که زندگی بشر بدون استفاده از آن‌ها به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته مختل می‌گردد. 

برخی گیاهان خانواده زنجبیل (زردچوبه، زنجبیل، هل) جزو چنین گروهی محسوب می‌شوند. آن‌ها از جنبه‌های داروئی و ادویه‌ای دارای جایگاه برجسته‌ای می‌باشند و هر چند گاه با کشف برخی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها بر اهمیت نقش‌شان افزوده می‌شود، آن گونه که در بسیاری از موارد جایگزین ترکیبات شمیائی می‌گردند. 

در بخشی از کتاب زنجبیل؛ اعجاز آشپزی، ادویه سلامتی می‌خوانیم:

گیاه زنجبیل قبل از برداشت باید به بلوغ کامل نائل آید، تا بدین ترتیب دارای عطر و طعم مناسب گردد. خشکیدن سرشاخه‌های زنجبیل حداقل پس از 8 ماه انجام می‌پذیرد و گیاه آماده برداشت می‌شود.
برداشت بخش‌هایی از ریزوم‌های گیاه زنجبیل قبل از برداشت کامل منجر به خشکیدن کامل گیاه نخواهد شد. این طریق از برداشت را می‌توان از 4 - 3 ماه پس از کاشت گیاه آغاز نمود.
ریزوم‌هایی که به شکل نارس و زودتر از مرحله بلوغ کامل گیاه زنجبیل برداشت می‌شوند، معمولاً برای تهیه ترشی بکار می‌روند.
محصول زنجبیل را باید با دقت فراوان برداشت نمود زیرا ریزوم‌های زنجبیل دارای پوست بسیار ظریفی هستند و ممکن است به سادگی دچار ضرب دیدگی گردند و بزودی تباه شوند.
برای جدا کردن ریزوم‌ها از گیاه باید از چاقوهای تیز و تمیز استفاده گردد.

کلمات کلیدی: طب سنتی، طب سنتی و اسلامی، طب سنتی ایران، داروهای گیاهی، گیاه درمانی، گیاه شناسی، گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی، درمان گیاهی، خواص گیاهان، داروشناسی گیاهی، طب سنتی، تغذیه در طب سنتی، آموزش طب سنتی، درمان سنتی، طب سنتی و مدرن، کاشت و پرورش زنجبیل، زنجبیل و لاغری، مضرات زنجبیل، خواص زنجبیل برای پوست، خواص زنجبیل برای معده، خواص زنجبیل برای چشم، خواص زنجبیل، خواص زنجبیل چیست، دانلود رایگان کتاب، دانلود رایگان کتاب pdf، دانلود کتاب با لینک مستقیم، دانلود کتاب برای موبایل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.