دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فرهنگ درمان طبیعی بیماری‌ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فرهنگ درمان طبیعی بیماری‌ها

کتاب فرهنگ درمان طبیعی بیماری‌ها به قلم علیرضا صدری ضمن معرفی و بیان علت انواع بیماری‌ها، به ارائه‌ی روش‌های متعدد گیاهی و سنتی برای درمان آن‌ها می‌پردازد.

طب گیاهی (سنتی) از علومی است که مورد علاقه عموم طبقات قرار گرفته و این طب از قدیم متداول بوده و کتاب‌های بسیاری نیز در این‌باره تألیف و همچنین در قرآن و در احادیث پیامبر اسلام و امامان معصوم علیهم السلام بسیاری نیز آمده از جمله طب النبی (ص)، طب الصادق (ع)، طب الرضا (ع) و...

امروز با توجه به گسترش علوم پزشکی باعث شده تا تحقیقاتی نیز در طب سنتی انجام گیرد که خود باعث شده بیش از پیش این علم گسترش پیدا کند. یکی از عواملی که باعث گسترش این علم شده هزینه خرید داروها و درمان بیماری‌ها می‌باشد که با استفاده از این طب گیاهی مصرف داروها و مخارج هنگفت کاسته می‌شود.

اسلام برای امور زندگی دستوراتی دارد و متضمن این مدعا دستوراتی است که از امام‌های معصوم (ع) به ما رسیده است که حتی روایات و احادیث و فراوانی در خصوص درمان با گیاهان و خواص گیاهان می‌باشد و بسیاری از این مطالب مبنای تحقیق و مطالعات دانشمندان گریده است.

شاید یکی دیگر از دلایل روی آوردن مردم به داروهای طبیعی تأثیر منفی داروهای شیمیایی و اثرات جانبی آن در طی سالیان متمادی می‌باشد ولکن در داروهای طبیعی چنین اثری نمی‌باشد و همچنین برخی داروهای گیاهی تنها طریق درمان محسوب می‌شود و مواد اولیه موجود در آن‌ها در صنعت داروی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طب گیاهی تا به آن‌جا پیش رفته است که امروزه طب سنتی را می‌توان به عنوان مکمل طب جدید به کار برد. با توجه به مطالب بالا حال باید مسلمانان به شیوه رهبران بزرگوار خویش اقتدا کنند و از آن‌ها، راه و رسم زندگی و حفظ تندرستی و سلامتی را بیاموزند. بنابراین بهترین راه درمان انواع بیماری‌ها رعایت آداب اسلامی و استفاده از درمان طبیعی می‌باشد.

در بخشی از کتاب فرهنگ درمان طبیعی بیماری‌ها می‌خوانیم:

درد مفاصل

۱- ضماد «سیاه دانه» مفید است.

٢- خوردن و ضماد «روغن گل یا تخم مرزه» مفید است.

۳- ضماد «تخم ترب» مفید است.

۴- ضماد «برگ آفتابگردان» جهت تسکین درد مفاصل مفید است.

۵- «خرمای رسیده» درمان درد مفاصل می‌باشد.

۶- «شلغم»، درد مفاصل را تسکین می‌دهد.

۷- آب «برگ چغندر» جهت درد مفاصل سودمند است.

۸- اگر «مغز گردو» را با «زیره سیاه کرمانی» نرم ساییده و با «عسل» مخلوط کرده و در حمام بر سر و بدن بمالید و بگذارید در حمام گرم بماند تا عرق کند، درد مفاصل و پادرد را می‌توان معالجه کرد.

۹- جوشانده‌ی «ریشه ریواس» با پر سیاوشان جهت معالجه درد مفاصل مفید است.

۱۰- ضماد برگ و ریشه‌ی «کاسنی صحرایی» همراه با آرد جو جهت درد مفاصل مفید است.

۱۱- «آب معدنی شاهان گرماب» برای درد مفاصل درمانی مفید است.

۱۲- چنانچه دانه‌های «آلبالوی تلخ» را با «اسفند» و «مصطکی» در روغن بجوشانید، خوردن و مالیدن آن جهت معالجه‌ی درد مفاصل مفید است.

۱۳- انواع «کرفس» برای درد مفاصل مفید است.

کلمات کلیدی: انواع گیاهان دارویی، خاصیت گیاهان دارویی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، خواص و شکل گیاهان دارویی، طب سنتی، طب سنتی ایران گیاه درمانی، تعریف طب سنتی، طب سنتی ایرانی اسلامی، طب سنتی ایرانی چیست، طب سنتی ایران، پی دی اف کتاب های طب سنتی، طب سنتی، طب گیاهی، لیست گیاهان دارویی، فواید طب سنتی، تحقیق در مورد گیاهان دارویی، طب سنتی ایران، گیاهان دارویی ایران، گیاهان دارویی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.