دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کوانتوم، یک انقلاب از دل یک نظریه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کوانتوم، یک انقلاب از دل یک نظریه

مقاله "کوانتوم، یک انقلاب از دل یک نظریه" به خواستگاه های فلسفی تفسیر کپنهاگی در نظریه کوانتوم پرداخته و در مورد مهم ترین چالش های این تفسیر که در بدایت متناقض و غیر علمی به نظر میرسند به بحث مینشیند. این مقاله هر چند بر مبنای نظریه فیزیکی بوده و در مورد تعاریف، پدیده ها و قراردادهای فیزیکی صحبت میکند ماهیتی نزدیک به فلسفه علم داشته و حتی برای خوانندگانی که اطلاع چندانی از فیزیک ندارند قابل فهم می باشد و از سوی دیگر باب آشنایی این خوانندگان را با مسائل روزآمد و جدل انگیز فیزیک مدرن بی آن که نیازی به آموخته های دانشگاهی باشد فراهم میکند.

آشنایی با نظریات انقلابی چون تعبیر کپنهاگی فیزیک کوانتوم،یا نظریه نسبیت برای تمامی محصلان امروزی امری ضروری به نظر میرسد. چرا که خواننده این نظریات تنها با دانسته هایی که در عالم ماده جواب دهد روبرو نمیشود. در واقع این نظریه یک نوع رویکرد مواجهه با مسائل و تجربیات پیش روی انسان امروز میگذارد که میتواند از او انسانی با اندیشه تکامل یافته و رویکردی چند وجهی بسازد. پس بی شک اغراق نخواهد بود اگر دو نظریه فوق الذکر را چیزی فراتر از چند توصیف دنیای جبری مواد که منجر به دست آوردهایی صنعتی شده بدانیم و از آن ها در مقام یک فلسفه آگاهی بخش و پیش رو برای انسان امروزی یاد کنیم.
 

کلمات کلیدی: فیزیک، نظریه کوانتوم، فیزیک کوانتومی، نظریه کوانتوم به زبان ساده، کتاب فیزیک کوانتوم، فیزیک کوانتوم pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.