دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فیزیک جهان ما

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فیزیک جهان ما

کتاب فیزیک جهان ما نوشته‌ی رضا علی خواه، تاریخ فیزیک و مفاهیم آن را از آغاز یعنی از دوران یونان باستان تا امروز به تصویر می‏‌کشد و نظریه‏‌ها و مفاهیمی را که در این دوره‏‌ی 2000 ساله توسط دانشمندانی از ارسطو گرفته تا نیوتون و آینیشتین کشف و مطرح شده‌‏اند مرور می‌‏کند.

در این کتاب ابتدا به قوانین طبیعت و ماهیت آن‌‏ها پرداخته شده است و در ادامه فیزیک کلاسیک، نظریه نسبیت، مکانیک کوانتوم، مدل استاندارد فیزیک ذرات و در نهایت نظریه مهبانگ ارائه می‏‌شود. فیزیک کلاسیک همانی است که ما در زندگی روزمره مدام با آن سر و کار داریم. از پرتاب یک سنگ تا ترمز کردن یک ماشین همه و همه به این شاخه مربوط می‏‌شوند.

نظریه نسبیت آینیشتین مکمل فیزیک نیوتونی است و زمانی به میدان می‏‌آید که قوانین نیوتون تحت شرایطی خاص از جمله سرعت‏‌های بالا و گرانش‌‏های شدید قادر نباشند پدیده‌‏ها را توضیح دهند. همچنین فیزیک‏دانان، امروزه بسیاری از پدیده‌‏های کیهان‏‌شناسی نوین را با کمک معادلات مربوط به این نظریه توضیح می‏‌دهند.

مکانیک کوانتوم با دنیای ریز ذرات زیر اتمی کار دارد و قوانین عجیب و غریب و رفتار دور از انتظار آن‌‏ها را بر پایه‏‌ی احتمالات بیان می‏‌کند. اتفاقات دنیای کوانتوم به قدری نامعقول و غیرمنطقی است که بسیاری از دانشمندان متخصص در این حوزه از همان زمان شکل‏‌گیری این نظریه تا به حال در درک ماهیت ذرات ماده مشکل داشتند و هر یک به نحوی اعتراض خود را بیان نموده‌‏اند.

مدل استاندارد ذرات زیر اتمی نیز نظریه‌‏ای بر آمده از کوانتوم است که با کمک شتاب‏‌دهنده‏‌های غول‏ پیکر، انواع گوناگون ذرات بنیادی ماده و ویژگی‏‌های متنوع آن‏‌ها را دسته‌‏بندی و مطالعه می‏‌کند. فصل آخر این کتاب به بحث درباره‌ی چگونگی تولد کیهان و انبساط آن تحت عنوان مهبانگ و نظریه‌‏ای به نام تورم می‏‌پردازد و نحوه‏‌ی آغاز جهان را در 13/7 میلیارد سال پیش بررسی می‌‏کند.

در بخشی از کتاب فیزیک جهان ما می‌خوانیم:

اکثر محققان و مورخان آغازگاه فلسفه و علم را منطقهی یونیه می‌دانند. این منطقه‌ی ساحلی زمانی در گذشته پذیرای انواع کشتی‌ها و گذرگاه و محل تلاقی فرهنگ‌های یونانی، بین النهرینی، مصری و لیدیایی بود. خود اهالی یونیه بسیار اهل سفر کردن و مردمی دارای استقلال فکری بودند. همین امر آنان را در معرض ایده‌های متفاوت و اندیشه‌های گوناگون قرار می‌داد و می‌توانستند بدون آن که به اسطوره‌ها متوسل شوند، سؤالات و نظرات فلسفی خود درباره ماهیت جهانی هستی را به صورت واقع بینانه مطرح کنند. شرایط فرهنگی و فکری حاکم بر یونیه زمینه‌ی مناسبی فراهم کرده بود تا برای اولین بار اندیشمندانی از این منطقه سربرآورند و دریابند که جهان دارای نظمی درونی است.

کلمات کلیدی: انواع فیزیک، فیزیک کلاسیک، فیزیک کلاسیک و کوانتوم، فیزیک کلاسیک چیست، تعریف فیزیک کلاسیک، نظریه کوانتوم، فیزیک کوانتومی، نظریه کوانتوم به زبان ساده، دانلود کتاب فیزیک به زبان ساده، دانلود رایگان کتاب فیزیک جهان ما، دانلود pdf کتاب فیزیک جهان ما، دانلود پی دی اف کتاب فیزیک جهان ما، فیزیک کوانتوم، فیزیک کوانتوم pdf، فیزیک کوانتوم چیست، کتاب فیزیک کوانتوم، فیزیک کوانتوم به زبان ساده pdf، فیزیک، تعریف فیزیک، علم فیزیک، قواعد فیزیک، تاریخچه فیزیک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.