دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دانش بدون مرز: سیاهچاله

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دانش بدون مرز: سیاهچاله

این کتاب با تصاویری ساده بعد جهارم و حفره های سیاه را توضیح می دهد.

ژان پی یر پتی متولد 1937 در فرانسه است. وی اکنون پروفسور بازنشسته فیزیک کیهان شناختی و عضو افتخاری مرکز ملی پژوهش های علمی در رصدخانه ی مارسی در فرانسه است. رشته ی اصلی وی مکانیک سیالات، تئوری جنبشی گازها، فیزیک پلاسما و کاربرد آن روی ماگنو هیدرودینامیک و تولید انرژی است. ایشان به همان اندازه در توپولوژی و فیزیک نجومی و کیهان شناسی صاحب نظر است.

این کتاب توضیح بسیار زیبا و به صورت تصویری انحناهائی کیهانی است و برای خوانندگانی نوشته شده که برایشان تصویر سازی ذهنی این جهان ها مشکل است. در حقیقت بیان تصویری جهانی است که به صورت ریاضی توسط بزرگانی چون اقلیدس، لباچفسکی و ریمان بیان شده اند.
همه ی ما با جهانی که یک عمر عرصه ی ریاضیات را قبضه کرده بود. یعنی جهان هندسه ی اقلیدسی آشنا هستیم. در مدرسه آموزگاران دلسوز به ما یاد داده اند که این هندسه روی چه پایه ی اساسی بنیان شده از یک نقطه واقع در خارج یک خط، تنها می توان یک خط است. همواره برایمان گوشزد کرده اند که این اصل پایه ی ریاضیات کهن را سال های سال محکم نگهداشت و! به موازات آن رسم کرد، نه بیش باعث شد که ما به ریاضیات نوین دست بیابیم.

کلمات کلیدی: سیاهچاله، فیزیک، دانلود کتاب فیزیک، ساخت سیاهچاله در فیزیک، کیهان شناختی، نجوم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.