دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بانک جامع نجوم‌شناسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بانک جامع نجوم‌شناسی

کتاب بانک جامع نجوم‌شناسی به قلم حسین غزالی اصفهانی، ضمن معرفی و بررسی اجرام آسمانی، تاریخچه و ابزار مرتبط با آن به صورت کامل، به بیان آیات و روایاتی از قرآن کریم درباره‌ی خلقت آسمان می‌پردازد.

در بخشی از کتاب بانک جامع نجوم‌شناسی می‌خوانیم:

سیاره غول پیکر (giant planet)

سیاره غول پیکر توصیفی برای چهار سیاره مشتری، زحل، اوار نوس و نپتون است. برای سیارات خیلی بزرگ‌تر از سیارات کوچک و صخره‌ای مانند پلوتو و مریخ هستند. سیاره غول پیکر مشتری قطری معادل ۱۴۲۷۰۰ کیلومتر در مقایسه با قطر سیاره عطارد صخره‌ای که ۴۸۷۸ کیلومتر است، دارد.

سحابی گازی (gaseous nebula)

سحابی گازی یک ابر روشن از گاز است که در فضا یافت می‌شود. این نوع سحابی می‌تواند یک سحابی گسیلی یا یک صحابی بازتابنده باشد. هر سحابی می‌تواند تحت عنوان یک سحابی گازی شکل توصیف شود.

سال کهکشانی (galactic year)

سال کهکشانی زمانی است که در آن خورشید در مدار خود یک دور کامل به دور مرکز کهکشان می‌گردد. سال کهکشانی حدود ۲۲۰ میلیون سال طول می‌کشد.

سلول سوخت (fuel cell)

سلول سوخت یک منبع انرژی است. این سلول نوعی باطری است. سلول سوخت، هیدروژن و اکسیژن را برای تولید الکتریسیته با هم ترکیب می‌کند. در این صورت سلول سوخت، آب نیز تولید می‌کند. سلول سوخت می‌تواند در مناطقی از فضا که نور خورشید کافی برای صفحه‌های خورشیدی وجود ندارد، مورد استفاده واقع گردد. خورشید بسیار ضعیف است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلمات کلیدی: آموزش ستاره شناسی، نجوم شناسی در قران، ستاره شناسی در قرآن، آیه قرآن در مورد نجوم، کهکشان در قرآن، آیات قران در مورد ستاره، آیه قرآن در مورد منظومه شمسی، آیات قران در مورد کهکشان، آیات قرآن درباره آسمان، آیات علمی قرآن، آموزش نجوم، نجوم شناسی، تحقیق در مورد نجوم و ستارگان، تحقیق درباره نجوم، نجوم چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.