دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی شطرنج باز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی شطرنج باز

کتاب صوتی شطرنج‌باز اثر برتینا هنریش داستان تغییر کردن زنی از درون است که بازتابش را می‌توان در روابط اجتماعی او هم دید. داستان به قدرت رسیدن زنی که خود را در کار و خانواده‌اش اسیر و محدود شده می‌دید، اما بر اثر حوادثی ساده، تصمیم می‌گیرد با دستان خود، مسیر زندگی‌اش را رقم بزند.

النی زنی است که در یکی از شهرهای کوچک یونان خدمتکار هتل است و روزی یک صفحه شطرنج را در یکی از اتاق‌های هتل پیدا می‌کند چون تعدادی از مسافران هتل شطرنجشان را در اتاق هتل جا گذاشته‌اند. این زن با دیدن صفحه شطرنج به این بازی علاقه‌مند می‌شود و میل شدیدی در وجودش برای یاد گرفتن شطرنج برانگیخته می‌شود اما در شهر او کسی شطرنج بازی نمی‌کند و علاقه‌ای هم به آن ندارد. بنابراین شخصیت اصلی داستان مجبور است به سراغ استاد قدیمی دوران دانشگاهش برود. علاقه این زن برای یادگیری شطرنج، روی رابطه او با خانواده‌اش، دوستانش و مردم اجتماعش تاثیر می‌گذارد.

برتینا هنریش رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس آلمانی مقیم فرانسه است. او در سال 1966 در فرانکفورت به ‌دنیا آمد. شطرنج‌باز نخستین رمان او به زبان فرانسه است که با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد و در سال 2006 برنده‌ی جایزه ادبی کورین شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی شرنج باز می‌شنویم:

بالاخره ساعت ده‌ و نیم توانست وارد اتاق هفده شود. کارش را شروع کرد. دقیقاً همه‌ی کارهایی را که دیروز انجام داده بود، تکرار کرد، اما وقتی جارو می‌کشید، چیزی روی زمین افتاد. خم شد که آن را بردارد. یک سرباز چوبی را دید که روی زمین افتاده. برگشت و متوجه یک صفحه‌ی شطرنج شد که مهره‌های سفید و سیاه روی آن چیده و بازی نیمه‌تمام رها شده بود. با دقت به مهره‌ای که در دست داشت نگاه کرد. یک پیاده‌ی سیاه بود. سعی کرد آن را سر جایش بگذارد، اما شک کرد؛ چون نمی‌دانست در کدام خانه بوده است... کمی با خودش فکر کرد و این‌گونه خود را قانع کرد که آن سرباز فقط یک مهره‌ی کوچک و بی‌ارزش بوده که مشابه آن در شطرنج زیاد است. پس حتماً خیلی مهم نیست... ناگهان فکر جسورانه‌ای از ذهنش گذشت... او هرگز تا نیمه‌های شب در شانزه‌لیزه گردش نکرده بود، در خیابان‌های بزرگ قهوه نخورده بود، اما می‌توانست با شوهرش مثل زن‌های شیک‌پوش پاریس شطرنج بازی کند...

کلمات کلیدی: کتاب صوتی شطرنج باز، داستان کوتاه شطرنج باز، کتاب گویا شطرنج باز، دانلود کتاب صوتی شطرنج باز، داستان کوتاه صوتی شطرنج باز،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.