دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تولید و عرضه قارچ‌های صدفی و دکمه‌ای

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تولید و عرضه قارچ‌های صدفی و دکمه‌ای

کتاب تولید و عرضه قارچ‌های صدفی و دکمه‌ای به معرفی، بررسی و چگونگی پرورش قارچ به صورت گام به گام می‌پردازد.

در بخشی از کتاب تولید و عرضه قارچ‌های صدفی و دکمه‌ای می‌خوانیم:

مراحل کمپوست‌سازی
قارچ خوراکی یک تجزیه‌کننده ثانویه می‌باشد یعنی قدرت ساپروفیتی قوی ندارد که به طور مستقل به تجزیه بستر بپردازد و عناصر غذایی آن را مطلوب جذب برای خودش بکند. برای این منظور باید فرایند تخمیر و تجزیه برای کمپوست فراهم گردد تا این‌که قارچ بتواند با حداکثر ظرفیت از بستر استفاده کرده و رشد مطلوب خودش را داشته باشد. از طرفی، تحقیقات نشان داده است استفاده از کمپوستی که به خوبی هوادهی شده باشد و پدیده تخمیر در آن به طور کامل اتفاق افتاده باشد عملکرد تولید آن بیشتر بوده است.

برای این‌که کمپوست خوبی برای قارچ تهیه شود نیاز است که فرایند در دو مرحله جداگانه ۱ و ۲ تهیه شود. فاز یک فرایند کمپوست‌سازی می‌باشد. در این فرایند میکروارگانیسم‌های فراوان و متنوعی کار تخمیر را انجام می‌دهند، قبلا هوادهی کمپوست مبتنی بر زیر و رو کردن کمپوست در بونکرها بود. ولی در فناوری نوین هوادهی علاوه بر زیر و رو کردن از لوله‌های هوادهی نیز استفاده می‌شود که میزان اکسیژن به طور خودکار تنظیم شده و هوادهی صورت می‌گیرد. اگر هوادهی کامل صورت نگیرد تخمیر بی‌هوازی باعث ترکیبات غیرضروری در کمپوست شده که می‌تواند عملکرد تولید را کاهش دهد.

کلمات کلیدی: کشاورزی، دانلود کتاب کشاورزی، آموزش کشاورزی، آموزش تولید قارچ، دانلود کتاب پرورش قارچ دکمه ای pdf، دانلود رایگان کتاب پرورش قارچ، جزوه آموزش قارچ دکمه ای، قارچ دکمه ای، پرورش قارچ صدفی در منزل، پرورش قارچ صدفی pdf، قارچ صدفی خوراکی، پرورش قارچ دکمه ای در منزل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.