دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پرورش سبزی و صیفی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پرورش سبزی و صیفی

کتاب پرورش سبزی و صیفی به قلم اسماعیل پورکاظم ضمن معرفی انواع سبزیجات، نحوه چگونگی کاشت و پرورش آن‌ها را به صورت کامل و گام به گام شرح می‌دهد.

سبزی و صیفی جزو منابع بسیار مهم غذایی بشر هستند. آن‌ها اصلی‌ترین تأمین کنند‌ی ویتامین‌ها، رنگدانه‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش بارزی را در تأمین سلامتی و شادابی انسان‌ها بر عهده دارند.

برخی از سبزیجات و صیفی‌ها را می‌توان به آسانی در باغچه‌های کوچک خانگی، حیاط‌های پشتی، پشت بام‌ها، تراس‌ها، فضای محدود آشپزخانه‌ها، دیوارها، پاسیوها و آویزها با کمک نور طبیعی و یا مصنوعی پرورش داد و بدین ترتیب بخش کوچکی از نیازهای خانواده را فراهم ساخت و آرامش روانی را بر محیط زندگی گسترانید.

این‌گونه فعالیت‌های کوچک تولیدی خانواده‌ها در مجموع می‌توانند بخش مهمّی از اقتصاد کشاورزی جامعه را تشکیل دهند و امنیت عذایی پایداری را در راستای نیل به خودکفایی کشور فراهم سازند.

در بخشی از کتاب پرورش سبزی و صیفی می‌خوانیم:

ترخون گیاهی علفی و چندساله است که به ارتفاع 150 سانتیمتر رشد می‌کند. این گیاه دارای ریشه‌های مستقیم و ساقه‌های زیر زمینی افقی است. برگ‌های ترخون باریک، بلند، بدون دندانه و فاقد کرک هستند. گل‌های ترخون به صورت مجتمع و در قالب یک خوشه قرار می‌گیرند.

گیاه ترخون مقاوم به سرما است بطوریکه تا 15- درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. وجود شرایط گرم و آفتابی بر میزان اسانس گیاه می‌افزایند. زمین ترخون را در پائیز شخم می‌زنند تا بقایای گیاهی بپوسند و کود دامی با خاک مخلوط گردند. شخم دوم را در اوایل بهار انجام می‌دهند و زمین را با دیسک و ماله زمین هموار می‌سازند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب کاشت سبزیجات، دانلود رایگان کتاب کشاورزی pdf، دانلود رایگان کتاب باغبانی pdf، کشاورزی، محصولات کشاورزی، محصولات زراعتی، دانلود کتاب کشاورزی، آموزش کشاورزی، آموزش زراعت، پرورش سبزی، آموزش پرورش سبزی، پرورش سبزی و صیفی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.