دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کنترل آفات و امراض

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کنترل آفات و امراض

از موقعی که یک بذر در داخل خاک قرار می گیرد (کاشت) تا زمانی که از خاک بیرون می آید و شروع به رشد و نمو می نماید (داشت) و حتی در زمان جمع آوری محصول (برداشت) و پس از آن (حمل و نقل و انبارداری) ممکن است گیاه یا محصول مورد حمله موجودات مزاحم و رقیب قرار گیرد. این عوامل گیاه را با ضعف و کندی رشد مواجه کرده، کیفیت و کمیت محصول را پایین می آورند و به طور کلی عملکرد در واحد سطح را کاهش می دهند. موجوداتی که در مراحل مختلف زندگی گیاه به آن حمله می کنند به سه دستۀ اصلی تقسیم می شوند:

1 آفات
2 بیماری های گیاهی
3 علف های هرز

این عوامل سالانه حدود 35 % از محصولات کشاورزی را که با زحمت فراوان و صرف هزینه های هنگفت به وجود می آید، در اثر این عوامل نابود می شود. بنابراین، شناسایی چرخۀ زندگی، طرز عمل و راه های کنترل یا به عبارت بهتر، مدیریت این عوامل بسیار حائز اهمیت است. این مهم، در علم حفظ نباتات (گیاه پزشکی) مورد بررسی قرار می گیرد که یکی از شاخه های کشاورزی است.

مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز شامل مجموعه ای از فعالیت های بهم پیوسته، هماهنگ و نسبتاً طولانی مدت برای کاهش سطح خسارت این عوامل می باشد. به ترتیبی که از یک سو گیاه و محصول متحمل خسارت نگردد و از سوی دیگر عوامل زیان آور گسترش نیافته و طغیان نکنند. ضمن آن که در تمام موارد و مراحل حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، که تحت عنوان مهارت کنترل آفات و امراض و علف های هرز ارائه شده است، شامل 3 پیمانۀ مهارتی و هر پیمانه شامل چندین واحد کاری می باشد. در هر پیمانه علاوه بر تعاریف، مفاهیم، پیش آزمون ها و آزمون ها به ارتباط طولی و پیش بینی فعالیت هایی برای یادگیری بهتر توجه شده است. توجه به این موارد و انجام درست آنها فرایند یادگیری و تحقق اهداف را تسهیل و ممکن می سازد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب کشاورزی، مهندسی کشاورزی، آفت کش ها، آفات گیاهان، علف های هرز، گیاه پزشکی، بیماری های گیاهان، باغبانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.