دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب گوجه فرنگی، مطالب کمتر گفته شده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب گوجه فرنگی، مطالب کمتر گفته شده

کتاب گوجه فرنگی، مطالب کمتر گفته شده حاوی نکات جدیدی است که حاصل پژوهش‌های اخیر متخصصین این حوزه بوده و در آن از مطالب تکراری و متداول کاشت و داشت و برداشت خودداری شده است. این کتاب به عنوان مکمل می‌تواند در کنار سایر کتب عمومی کشت گوجه مورد استفاده قرار گیرد.

کشاورزی حفاظتی، روشی است که در آن از حداقل مقدار مواد شیمیایی اعم از کود‌ها و آفت‌کش‌ها و تنظیم‌کننده‌ها‌ی رشد به نحوی استفاده می‌شود که بیشترین حاصل را داشته باشد. پایین بودن سطح تولیدات کشاورزی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران نسبت به کشورهای پیشرفته و مشکلات زیست‌محیطی، هزینه‌های بالای تولید و تخریب خاک و طغیان آفات و بیماری‌های حاصل از مصرف بی‌رویه ترکیبات شیمیایی، متخصصان را به سمت توسعه کشاورزی کم‌نهاده سوق داده است.

برای تحقق این امر سالانه در کشور مطالعات فراوانی در دانشگاه‌ها در حال انجام است و ماحصل آن در مجلات و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی ارائه می‌شود. در مجموعه کتاب‌های "مطالب کمتر گفته شده" سعی شده فارغ از ذکر مطالب عمومی و کلی کاشت، داشت و برداشت صرفا به ارائه دستاوردها و نکاتی پرداخته شود که رعایت آن‌ها بتواند با حداقل هزینه بیشترین صرفه اقتصادی را داشته باشد.

در بخشی از کتاب گوجه فرنگی، مطالب کمتر گفته شده می‌خوانید:

لکه موجی گوجه در اثر گونه‌های جنس آلترناریا به وجود می‌آید که از بیماری‌های مهم این محصول در جهان از جمله ایران است. این بیماری در شرایط اپیدمی خسارت چشمگیری وارد می‌کند. استفاده از قارچ‌کش‌ها روش سریع کنترل بیماری در حالت فراگیری است .

کمینه و بیشینه رطوبت نسبی و درجه حرارت روزانه ارتباط معنی‌داری با میزان اسپورها داشتند و مهم‌ترین عوامل پیش‌بینی‌کننده
بیماری آلترناریا تعیین می‌شوند. محلول‌پاشی عصاره متانولی بابونه آلمانی با غلظت ۵۰۰۰ ppm اثر بازدارندگی قابل توجهی روی قارچ آلترناریا سولانی دارد و شعاع پرگنه‌های آن را در آزمایشگاه حدود ۴۶% کاهش می‌دهد. بهترین دما رشد قارچ فوزاریوم عامل پژمردگی گوجه فرنگی ۲۴ درجه سانتی گراد است.

کلمات کلیدی: گوجه فرنگی، دانلود کتاب کشاورزی، مطالب کشاورزی، دانلود کتاب درباره گوجه فرنگی، کشت گوجه فرنگی، خاک مناسب برای کشت گوجه فرنگی، نحوه کاشت بذر گوجه فرنگی در گلدان، تهیه بذر گوجه فرنگی، کاشت گوجه فرنگی گیلاسی در گلدان، کاشت گوجه فرنگی در زمستان، کاشت گوجه فرنگی در گلخانه، آبیاری گوجه فرنگی، گوجه فرنگی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.