دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فلفل دلمه، مطالب کمتر گفته شده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فلفل دلمه، مطالب کمتر گفته شده

کتاب فلفل دلمه ، مطالب کمتر گفته شده به معرفی و بررسی مواردی چون جوانه‌زنی و آبیاری، کنترل آفات و کود‌دهی و افزایش محصول فلفل دلمه می‌پردازد.

فلفل دلمه‌ای از تیره سولاناسه است. علفی یک‌ساله و از لحاظ اقتصادی دارای ارزش بالایی است. این گیاه به دلیل داشتن ویتامین‌های آ، ث، د، ‌ای و خواص دارویی اهمیت ویژه‌ای دارد.

کشت گلخانه‌ای صنعتی در بسیاری از کشورهای جهان در حال رشد است و به دلیل تولید خارج از فصل مصرف انرژی بالایی دارد. در تحلیل‌های اقتصادی هزینه‌های بالای سالیانه در تولید فلفل دلمه‌ای به مرحله داشت آن یعنی بالا بودن قیمت برق، کود، سم و سوخت مربوط است. با توجه به بالا بودن انرژی مصرفی در گلخانه مصرف بهینه انرژی و کاهش تلفات آن می‌تواند علاوه بر حفظ منابع سود بیشتری نصیب کشاورزان گرداند.

در بخشی از کتاب فلفل دلمه، مطالب کمتر گفته شده می‌خوانیم:

افزایش طول دوره انبارمانی از ۱۴ به ۲۸ روز در دمای ۱۰ در جه باعث کاهش کیفیت میوه فلفل می‌شود. امروزه بسته‌بندی اتمسفر اصلاح شده به طور گسترده‌ای جهت افزایش ماندگاری سبزیجات تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدید‌ترین روش‌ها در بهبود ماندگاری سبزیجات تازه کاربرد پوشش‌های خوراکی مانند کیتوزان است که غیر‌سمی و زیست‌تخریب‌پذیر است.

پوشش کیتوزان و سلوفان می‌توانند از کاهش وزن میوه جلوگیری کنند و باعث حفظ سفتی، مواد جامد محلول، نسبت قند به اسید، اسید آسکوربیک و ظرفیت آنتی اکسیدانی و فنل کل و همچنین فعالیت آنزیم‌های کاتالاز و پراکسیداز گردند. استفاده توامان از سلوفان و کیتوزان بهتر از سایر تیمارها خواص کیفی و بیوشیمیایی فلفل را حفظ می‌نماید.

غوطه‌وری میوه‌های فلفل در آب گرم ۴۵ درجه به مدت ۲ دقیقه موجب حفظ کیفیت ظاهری، سفتی میوه و میزان اسیدیته شده و فعالیت آنزیم کاتالاز و پراکسیداز را افزایش داد. آب گرم ۶۰ درجه نیز به مدت ۲۰ ثانیه موجب خسارت میوه و کاهش کیفیت شده ولی در مجموع استفاده تلفیقی از ۲% کیتوزان و و آب گرم ۴۵ درجه سانتی‌گراد بهترین اثر را در حفظ کیفیت دارد.

کلمات کلیدی: فلفل دلمه، بذر فلفل دلمه ای رنگی، دانلود کتاب درباره فلفل دلمه ای، دانلود کتاب کشاورزی، مطالب کشاورزی، بذر فلفل دلمه ای، تهیه بذر فلفل دلمه ای، کاشت فلفل دلمه ای رنگی در گلخانه، کاشت فلفل دلمه ای در مزرعه، کشت فلفل دلمه ای، خاک مناسب برای کشت فلفل دلمه، کاشت فلفل دلمه ای در گلخانه، زمان کاشت فلفل دلمه ای رنگی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.