دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب هل؛ ملکه‌ی ادویه‌ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب هل؛ ملکه‌ی ادویه‌ها

کتاب هل؛ ملکه‌ی ادویه‌ها نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی خواص و ویژگی‌های ادویه‌ی هل می‌پردازد.

ادویه‌ها از دیرباز نقش بارزی در زندگی بشر داشته‌اند. آن‌ها از جنبه‌های غذائی و داروئی به زندگی انسان‌ها رنگ و بوی خوشایندی می‌بخشند و آن را لذتبخش و سالم می‌سازند. هل که از خویشاندان زنجبیل و زردچوبه محسوب می‌شود، از جنبه‌ی ارزش اقتصادی هر واحد وزنی پس از زعفران و وانیل دارای جایگاه سوم جهانی است. 

در بخشی از کتاب هل؛ ملکه‌ی ادویه‌ها می‌خوانیم:

گیاه هل به خوبی قادر به رشد در خاک‌های جنگلی دارای بافت لومی است و اراضی حائز شیب‌های کم تا متوسط برای اینکار بکار می‌آیند در حالیکه بسترهای کاشت دارای شرایط غرقاب و اشباع از رطوبت برای رشد گیاه هل عاملی محدود کننده محسوب می‌گردند.

باید دانست که گیاه هل به خوبی در شرایط نیمه سایۀ زیر درختان بلند به عمل می‌آید و محصول مرغوب‌تری عاید می‌سازد. گیاه هل غالباً در مناطق تپه و ماهوری و اراضی کم شیب پرورش می‌یابد. این گونه توپوگرافی در شرایط آب و هوای مرطوب در مواردی که به خوبی مدیریت نشوند، می‌توانند زمینه‌ساز فرسایش خاک باغستان‌های هل گردند.

کلمات کلیدی: خواص هل در طب سنتی، هل pdf، کتاب شناخت ادویه ها، پودر هل، طریقه مصرف هل، کاشت هل در مزرعه، بذر هل سبز،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.