دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب حقیقت رمز داوینچی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب حقیقت رمز داوینچی

سیروس ارشادی در کتاب حقیقت رمز داوینچی به بررسی و تحلیل بیانات و سخنان دن براون نویسنده‌ی معروف در کتاب رمز داوینچی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب حقیقت رمز داوینچی می‌خوانیم:

تاریخ مسیحیت نشان می‌دهد که مسیحیان اولیه به الوهیت او ایمان داشتند و این اصل مهم مورد تائید و پذیرش همگی آنان بود. پیروان و شاگردان عیسی مسیح جملگی او را "خدا در بدن انسان" می‌دانستند که بود و هست و خواهد بود. این موقعیتی نبود که شورائی بتواند آن را بوجود بیاورد. از طرف دیگر هیچ سند موثقی که دال بر ارتقا مقام عیسی مسیح توسط کنستانتین باشد وجود ندارد. در ثانی عیسی مسیح در ۳۳ سالگی مصلوب شد و کنستانتین در سال ۳۱۲ میلادی به او ایمان آورد و طبیعی است که در چنین فاصله چند صد ساله‌ای اصل الوهیت مسیح در ایمان و متون مقدس مسیحیان کاملا تثبیت شده باشد.

در مورد خود کنستانتین تاریخ می‌گوید که او در سال ۳۱۲ در جنگ پل میلوین (Milvian) اظهار داشت که صلیبی نورانی در آسمان دیده و مسیحی شده است و از بت پرستی به عیسی مسیح ایمان آورد و در سراسر امپراتوری خود کلیساهای متعددی ساخت ولی تا چند هفته قبل از مرگش تعمید نگرفت. در حدود سال‌های ۳۳۲ امپراتور کنستانتین مخارج نسخه‌برداری و صحافی پنجاه نسخه از عهد جدید را متقبل شد که به هیچ وجه کتب تازه‌ای به آن‌چه که موجود بود افزوده نشد و فقط رونوشتی از آن‌ها تهیه شد.

آیا واقعا کنستانتین روز یکشنبه را بجای شنبه قرار داد؟ پاسخ منفی است. مسیحیان اولیه اولین روز هفته یعنی یکشنبه را روز عبادت قرار دادند و آن را "روز خداوند" نامیدند زیرا در چنان روزی مسیح از مرگ برخاسته بود. این تغییر در کتب عهد جدید به وضوح آمده است. هم‌چنان‌که در مراسلات پدران اولیه کلیسا: ایگناتوس از انتاکیه (Ignatius Antioch)، ژاستین (Justine) شهید و حتی نویسنده بت‌پرست پلینی (Pling) نیز ذکر شده است.

در طول تاریخ مسیحیت، اثر شورای رهبران کلیساها در نیقیه بسیار مهم است. در آن سال کنستانتین امپراتور روم که به مسیحیت گرویده بود فرمان داد تا رهبران و اسقف‌های مسیحی از اطراف دنیای آن روز در ترکیه حاضر شوند و از انحراف مسیحیت جلوگیری کنند. چیزی که مسئله‌ساز شده بود عقاید اولین کشیشی بود که خود را مسیحی می‌دانست ولی به الوهیت مسیح اعتقاد نداشت. این شخص یکی از روحانیون اسکندریه بنام آریوس؟ (Arius) بود که پیشوای مسلکی خاص شد. او ادعا می‌کرد که بدون شک عیسی مسیح رهبری فوق‌العاده بود ولی خدا در بدن انسان نبود. شورای نیقیه (با نتیجه آرا ۳۰۰ در برابر ۲) در سال ۳۲۵ میلادی تعالیم غلط آریوس را محکوم کرد و بدین ترتیب اجازه نداد اصول مسیحیت تحریف شود.

کلمات کلیدی: نقد ادبی، نقد، بررسی ادبی، کتاب راز داوینچی، نقد کتاب راز داوینچی، درباره کتاب راز داوینچی، در مورد راز داوینچی، the da vinci code، حقیقت رمز داوینچی، Dan Brown، دن برون،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.