دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش کتیا (ترفندهای اساسی نرم‌افزار کتیا CATIA)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش کتیا (ترفندهای اساسی نرم‌افزار کتیا CATIA)

کتاب آموزش کتیا (ترفندهای اساسی نرم افزار کتیا CATIA) نوشته‌ی مهرشاد سهرابی به آموزش کامل این نرم‌افزار همراه با عکس‌هایی از محیط برنامه می‌پردازد.

نرم‌افزار کتیا (CATIA)‌ مخفف کلمات (Computer Aided Three-dimensional Interactive Application) نرم‌افزاری قوی برای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، مهندسی (تحلیل) به کمک کامپیوتر (CAE) و ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) است که سیستم‌های مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا (هواپیما‌سازی)، دریائی، عمران (ساختمانی)، خودرو‌سازی، طراحی سازه، ادوارات صنعتی، کارخانجات لوازم خانگی و... از این نرم‌افزار در پرسه‌های طراحی صنعتی خود استفاده می‌کنند. از نتایج استفاده این نرم افزار می‌توان کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود‌دهی را نام برد.

این نرم‌افزار توسط شرکت فرانسوی داسو سیستم (Dassault System) در اواخر دهه 1970 و اوایل 1980، به منظور توسعه جت جنگنده میراژ ایجاد شد و سپس در هوافضا، خودرو‌سازی، کشتی‌سازی و سایر صنایع به کار گرفته شد. کتیا در ابتدا کاتی (CATI: Conception Assistée Tridimensionnelle Interactive) نامیده می‌شد و در سال 1981 به CATIA تغییر نام داد.

هدف سازندگان نرم افزار CATIA تحت پوشش قرار دادن هر فعالیت مهندسی به کمک کتیا می‌باشد، به نحوی که می‌توان نام این نرم‌افزار را در اغلب بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی جهان دید. در سال 1984 شرکت بوئینگ، نرم‌افزار کتیا را به عنوان ابزار اصلی طراحی سه‌بعدی برگزید و به بزرگ‌ترین مشتری آن تبدیل شد. همچنین در 1990 شرکت کشتی‌سازی جنرال دینامیک، نرم‌افزار کتیا را به عنوان ابزار اصلی طراحی سه‌بعدی خود برای طراحی زیردریایی ویرجینیا در نیروی دریایی ایالات متحده انتخاب کرد. همچنین شرکت‌های مطرحی همچون ایرباس، آئودی، فورد، زیمنس و نیسان نیز از catia در سطح گسترده‌ای استفاده می‌کنند.

در ایران این نرم‌افزار ابتدا توسط شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو (IRAN Khodro) و سایپا (SAIPA) خریداری شد. پس از یاد‌گیری این نرم‌افزار توسط مهندسین این شرکت‌ها این نرم‌افزار به محبوب‌ترین نرم‌افزار مهندسی کشور در میان مهندسین و دانشجویان مبدل شد به‌طوری که هم اکنون از این نرم‌افزار در صنایع مختلف در ایران استفاده می‌شود.

کتیا یک یکپارچگی مناسب و قدرتمندی بین منابع انسانی و ابزارها و روش‌ها و منابع‌های طراحی، مهندسی و ساخت در یک فرآیند کامل را ایجاد می‌کند. از توانمندی‌های برجسته دیگر این نرم افزار: پرورش خلاقیت و نوآوری، به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فرآیندها ارتباط مستقیم بین طرح سه بعدی مجازی و محصول واقعی و کاهش حلقه‌های طراحی و ساخت را نام برد.

کلمات کلیدی: آموزش نرم افزار کتیا pdf، نرم افزار کتیا چیست، آموزش کتیا، بهترین کتاب آموزش کتیا، آموزش کتیا مقدماتی، دانلود رایگان آموزش تصویری نرم افزار کتیا، آموزش کتیا پیشرفته، کاربرد نرم افزار کتیا، CATIA، نرم‌افزار کتیا، نرم‌افزار CATIA، آموزش نرم افزار catia، کاربرد نرم افزار کتیا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.