دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب طراحی و پیاده‌سازی زبان‌های برنامه‌سازی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب طراحی و پیاده‌سازی زبان‌های برنامه‌سازی

کتاب طراحی و پیاده‌سازی زبان‌های برنامه‌سازی نوشته‌ی مصطفی قبائی، جزوه‌ای مطابق با سرفصل‌های مراجع درسی جهت کمک به دانشجویان است.

زبان‌های برنامه‌نویسی، ساختارهای زبانی دستور مداری در رایانه‌ها محسوب می‌شوند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان یک الگوریتم را جهت اجرای رایانه توصیف نمود که با این روش امکان نوشتن برنامه برای تولید نرم‌افزارهای جدید فراهم می‌شود.

در بخشی از کتاب طراحی و پیاده‌سازی زبان‌های برنامه‌سازی می‌خوانیم:

انتزاع داده‌ها:
برای بسط مفهوم بسته‌بندی به داده‌هایی که توسط برنامه‌نویس تعریف می‌شوند، نوع داده انتزاعی به صورت زیر تعریف می‌شود:
- مجموعه‌ای از اشیای داده معمولاً با استفاده از یک یا چند تعریف نوع
- مجموعه‌ای از عملیات انتزاعی بر روی انواع داده
- بسته‌بندی تمام آن‌ها، به طوری که کاربر نوع جدید نتواند اشیاء داده از آن نوع را، به جز از طریق عملیاتی که برای آن تعریف شده است، دستکاری کند.

کل تعریف باید طوری بسته‌بندی شود که کاربر فقط با دانستن نام نوع و معنای عملیات آن، بتواند آن را به کار گیرد. به عنوان مثال برای انواع اولیه مثل حقیقی و صحیح، زبان برنامه‌سازی، امکانی را برای اعلان متغیرهای آن نوع و عملیاتی را برای آن‌ها تدارک می‌بیند. نمایش حافظه مربوط به مقادیر صحیح و حقیقی کاملاً بسته‌بندی شده است یعنی از دید برنامه‌نویس پنهان است. برنامه‌نویس بدون اینکه از جزئیات نمایش حافظه این انواع اطلاع داشته باشد از اشیای داده آن‌ها استفاده می‌کند. برنامه‌نویس فقط نام نوع و عملیات برای آن نوع را فراهم می‌کند.

کلمات کلیدی: آموزش برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی C، آموزش برنامه نویسی pdf، درس طراحی زبان های برنامه سازی، طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی، زبانهای برنامه سازی، زبان های برنامه نویسی، دانلود کتاب برنامه نویسی، کتاب های رشته برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی کامپیوتر، برنامه نویسی، برنامه نویسی C++، برنامه نویسی به زبان C، چگونه برنامه بنویسیم، زبان برنامه نویسی C،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.