دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بستنی‌های باستانی ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بستنی‌های باستانی ایران

کتاب بستنی‌های باستانی ایران به قلم علی موقر به بررسی و معرفی اوضاع تاریخی در دوره‌های مختلف با بیانی طنز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب بستنی‌های باستانی ایران می‌خوانیم:

سارگن دوم شاه آشور که ۳۰۰۰۰ نفر اسیر بنی‌اسرائیلی روی دستش مانده بود آن تعدادشان را که می‌شد در بین‌النهرین جا داد و بقیه‌شان را هم در زمین‌های قبایل ماد مستقر کرد. سارگن همچنین بیست و هشت تن از روسای قبیله‌های ماد را مطیع خود کرد. دیاکو که یکی از همین ریش سفید‌های قبیله بود پسر خود را به عنوان گروگان به دربار اورارتو نزد روسا فرستاد تا با آن‌ها بر علیه سارگن متحد شود.

سارگن که شصتش خبر‌دار شده بود پیش‌دستی کرد و دیااکو اسیر شد و پشت بندش هم چهل و دو نفر دیگر از ریش سفیدهای مادی را هم تنبیه کرد تا درس عبرتی برای بقیه بشود. کیمریان و سکاها هم که از پسر عموهای آریایی مادها و پارس‌ها به حساب می‌آمدند مانند ایشان زندگی قبیله‌ای مشابهی داشتند و جایی را حوالی دریاچه‌ی ارومیه اشغال کرده بودند. غالبا هم زبان‌های مشابه داشتند و از راه غارت کردن سرزمین‌های دیگر زندگی‌شان را می‌گذراندند.

کلمات کلیدی: تاریخ ایران pdf، تاریخ ایران باستان، اوضاع اجتماعی ایران باستان چگونه بود، تاریخ اوضاع ایران باستان، اوضاع اجتماعی ایران باستان، اوضاع اقتصادی ایران باستان، تمدن ایران باستان، تاریخ ایران اردشیر، تاریخ ایران طنز،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.