دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کتیبه‌های کوروش

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کتیبه‌های کوروش

کتاب کتیبه‌های کوروش نوشته‌ی بهمن انصاری، دربردارنده‌ی متن تمام کتیبه‌های کوروش و کتیبه‌های منتسب به کوروش، به اضافه‌ی زندگینامه او و تاریخ ایران باستان است.

کتیبه‌های کوروش کامل‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که تاکنون در باب کوروش بزرگ نوشته شده است. این کتاب از یک‌سوی دربردارنده متن تمام کتیبه‌ها و سنگ‌نبشته‌های بازمانده از کوروش است و از سوی دیگر پادشاهی کوروش و همچنین تحقیقی در منش و کردار و اندیشه کوروش هخامنشی را بیان می‌کند.

اما جدای از این کتیبه‌ها، کتاب کتیبه‌های کوروش به تشریح کامل و جامع زندگی کوروش از دوران طفولیت تا زمان مرگ او بر پایه قدیمی‌ترین اسناد تاریخی و باستان‌شناختی پرداخته است. همچنین چند موضوع بسیار جذاب نظیر «بررسی دین و مذهب کوروش» و «نوع نگرش ادیان گوناگون و اقوام غیرایرانی به کوروش بزرگ» نیز در کتاب کتیبه های کوروش آمده است. این مباحث برای نخستین‌بار است که با این دقت بررسی شده و رمزگشایی می‌شوند.

در بخشی از کتاب کتیبه‌های کوروش می‌خوانیم:

بر کسی پوشیده نیست که کوروش بزرگ، نمونه آرمانی فرمانروایی عادل و دادگر است. وی پادشاهی بود که به گواه تاریخ، با همه انسان‌ها بدون توجه به نژاد و رنگ و ملیت و زبان و دین و آیین و مرام و مسلکشان، به نیکی رفتار می‌کرد. به همان اندازه که در میادین نبرد به دلیری مشهور بود، پس از پایان زدوخوردهای نظامی، از آزار رساندن به سربازان و سرزمین‌های مغلوب پرهیز می‌کرد، افراد خود را از تجاوز به مال و منال غیرنظامیان باز می‌داشت و از تخریب کاخ‌ها و معابد و اماکن گوناگون شهرهای فتح شده، جلوگیری می‌نمود.

کلمات کلیدی: کتیبه های کوروش، ترجمه کتیبه های کوروش، متن کتیبه های کوروش، منشور کوروش pdf، حقیقت منشور کوروش، متن کتیبه کوروش در پاسارگاد، کتیبه های هخامنشی، کتیبه های تخت جمشید، کتیبه های ایران باستان، ترجمه، کتیبه های هخامنشی، متن کتیبه های هخامنشی، کتاب کتیبه های هخامنشی، عکس کتیبه های هخامنشی، زندگینامه کوروش کبیر، زندگینامه کوروش کبیر از تولد تا مرگ، pdf زندگی نامه کوروش کبیر، مختصری از زندگینامه کوروش کبیر، کوروش کبیر، کوروش کبیر که بود، کوروش کبیر اهل کجا بود، کوروش کبیر pdf، کتاب کوروش کبیر pdf، دانلود pdf کتاب زندگینامه کوروش کبیر، pdf کتاب های کوروش کبیر، کتاب کوروش کبیر رایگان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.