دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاب آوری شهری تهران در برابر زلزله احتمالی و مدیریت بحران آن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاب آوری شهری تهران در برابر زلزله احتمالی و مدیریت بحران آن

کتاب تاب آوری شهری تهران در برابر زلزله احتمالی و مدیریت بحران آن نوشته‌ی سید مقداد یوسفی کنعانی، به نقاط ضعف و قوت تهران در زمینه آسیب پذیری و مقاوم سازی شهر تهران از طریق تحلیل خطر و تاب آوری می‌پردازد.

زلزله احتمالی تهران که چند سالی است مورد توجه محققان و پژوهشگران حوزه مهندسی زلزله و زمین شناسی قرار گرفته است در صورت وقوع پیامد‌های اقصادی، اجتماعی و حتی سیاسی و بین المللی برای کشور دارد. این زلزله در صورت وقوع میتواند به فاجعه‌ای ملی و بین المللی تبدیل شود. با بررسی و مطالعه نقاط ضعف و نقاط قوت تهران در زمینه آسیب پذیری و مقاوم سازی شهری از طریق تحلیل خطر و تاب آوری شهری تهران باید این بحران و فاجعه احتمالی را مدیریت کرد؛ باید اقداماتی جهت پیشگیری و آمادگی در برابر این بحران و مقابله با آن را در سطح استان تهران انجام داد. در صورت عدم برنامه ریزی جهت مقابله با زلزله احتمالی تهران، کشور دچار بحرانی شدید و غیرقابل جران می‌شود که این مقابله باید از زیرساخت‌های شهری شروع و به نظارت و اجرای اصولی طراحی و ساخت سازه‌های مسکونی و اداری، سازه‌های دارای اهمیت زیاد و خطرناک تمام شود.

در بخشی از کتاب تاب آوری شهری تهران در برابر زلزله احتمالی و مدیریت بحران آن می‌خوانیم

با توجه به موقعیت قرارگیری ایران در منطقه با لرزه خیزی بالا، مسئله زمین لرزه و تبعات آن همواره تهدیدی برای شهرهای ایران به حساب آمده است. علاوه براین، تهران به عنوان قطب اقتصادی و سیاسی کشور بر روی گسل های فراوانی بنا شده که میزان آسیب پذیری آن را در برابر سانحه زمین لرزه به مراتب افزایش داده است. همچنین با توجه به سناریوی فعال شدن گسل شمال تهران، به بررسی بخشی از منطقه از دیدگاه آسیب پذیری، خطرات موجود در هنگام بروز زمین لرزه احتمالی و پس از آن در دوره اضطرار و نیز میزان پاسخ گویی بخش‌های مختلف از قبیل مراکز امداد و نجات، درمانی و امنیتی در راستای تأمین پایداری پرداخته شده است.

کلمات کلیدی: تاب آوری شهر تهران، تاب آوری شهری، تاب آوری شهری pdf، مقاله تاب آوری شهری، زلزله تهران، زلزله بزرگ تهران، زلزله آینده تهران، زلزله در تهران، مدیریت بحران در زلزله، مدیریت بحران، مدیریت بحران زلزله pdf، مدیریت بحران در ایران، مدیریت بحران در ایران pdf، دانلود رایگان کتاب تاب آوری شهری تهران، دانلود pdf کتاب تاب آوری شهری تهران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.