دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مدیریت بحران

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مدیریت بحران

کتاب مدیریت بحران نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به بررسی اقدامات پیش، حین و پس از حوادث غیر مترقبه می‌پردازد.

ماهیت غیر متقربه حوادث طبیعی، لزوم تصمیم‌گیری سریع و صحیح به منظور کاهش اثرات حوادث و آسیب‌پذیری را ایجاب می‌کند. مدیریت بحران مجموعه فعالیت‌های قبل، بعد و هنگام بحران، پیشگیری، تلاش مدبرانه و آگاهانه با برنامه قبلی برای به حداقل رساندن آثار نامطلوب و ضعیت بحرانی می‌باشد (جامعه از حالات عادی خارج شده و دچارآشفتگی، تشویش و نگرانی شده و ضوابط، هنجارها وقوانین سازگار نمی‌باشد و اصطکاک بین عوامل درگیر افزایش می‌یابد) بنابراین مدیریت بحران ارتباط مستقیم با مدیریت برنامه‌ریزی شهری و جغرافیا دارد.

میزان آمادگی قبل از بحران و بلایا بستگی به نظام اطلاعاتی دارد و ابتکارات در طراحی و استفاده از فناوری روز برای یافتن بهترین سیاست‌های کارآور اقتصادی موثر می‌باشد. مدیریت بحران فرایندی پیچیده شامل شناسایی بحران، کاهش بحران، مداخله حین و بعد از بحران، پیش‌بینی منظم رخدادها‌ی مخاطره آمیز برای کنترل آن‌ها، تلاش فراوان، هدفمند و برنامه ریزی شده و ارائه مجموعه‌ای از تدابیر و تمهیدات همراه با کارایی، پویایی، نیاز به انعطاف و انطباق پذیری، یکپارچگی، اقدام سریع می‌باشد. 

ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا و از نظر تنوع جزو 5 کشور اول دنیا محسوب می‌شود و مدیریت بحران و سوانح در آن نقش مهمی دارد.

کلمات کلیدی: تمهیدات، ریسک، آموزش مدیریت بحران، کتاب مدیریت بحران، دانلود کتاب بحران، سوانح، سیستم اطلاعات جغرافیایی، مدیریت بحران، توسعه پایدار،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.