دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب حجم‌شناسی و ماکت‌سازی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب حجم‌شناسی و ماکت‌سازی

کتاب حجم‌شناسی و ماکت‌سازی تألیف عباس افتخاری، از دروس پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی نقشه‌کشی معماری است.

اگرچه موضوع معماری، خلق فضاست اما اگر طراحی و ساخت هر شی را نیز گونه‌ای معماری به حساب آوریم درمی‌یابیم که دغدغه‌ی یک معمار، کیفیت فضا یا ماهیت شیئی می‌باشد که قرار است پا به عرصه وجود گذارد. ایت کتاب تلاش دارد به شیوه‌ای گام به گام ساخت انواع ماکت، معرفی ابزار و مصالح ماکت‌سازی و روش‌های ساخت آن را به دانش‌آموزان رشته‌ی نقشه‌کشی معماری آموزش دهد تا در نهایت، آن‌ها توان ساخت انواع ماکت را در حدی معمولی برای کاربردهای متفاوتی چون رفع نیازهای دفترهای مهندسی مشاور معماری، پروژه های دکوراسیون، اهداف آموزشی و … کسب کنند.

در بخشی از کتاب حجم‌شناسی و ماکت‌سازی می‌خوانیم:

معمولاً ماکت نیاز به رنگ آمیزی کلی ندارد. مگر این که تمیزکاری را درباره سطح زیر رعایت نکرده باشیم و یا بنا به خواست کارفرما، مجبور باشیم هرچیز را به رنگ واقعی خود ارائه دهیم. اما رنگ آمیزی برخی قطعات که باید با بقیه عناصر کنتراست رنگی یا بافتی داشته باشند تا تمایز لازم را ایجاد نمایند از بدیهیات کار است.

در ماکت‌سازی، با اهمیت‌ترین نکته، دقت و تمیزی سطوح و یکنواخت بودن درزها و هماهنگی و در محور بودن قطعات با یکدیگر است. وقتی هریک از قطعات، به طور جداگانه و مجرد ساخته شدند و رنگ آمیزی با برچسب گذاری و امور دیگر، بر رویشان صورت پذیرفت، حال تنها می‌باید با دقت و مرتب کنار هم نصب شوند. پس از نصب، کار ماکت سازی پایان یافته و پروژه حاضر خواهد بود.

پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر قرار باشد تمامی قطعات را روی هم سوار نماییم و بعد بخواهیم مثلا رنگ آمیزی را شروع کنیم، ماسکه کردن قطعات به سختی انجام می‌یابد و در نهایت، کار تمیزی لازم را نخواهد داشت و در برخی موارد، این روش غیر ممکن است.

کلمات کلیدی: کتاب نقشه کشی معماری پایه دوازدهم، کتاب های دوازدهم معماری، دانلود رایگان کتاب، دانلود کتاب با لینک مستقیم، دانلود کتاب برای موبایل، کتاب ماکت سازی pdf، آموزش ماکت سازی pdf، کتاب ماکت سازی معماری، آموزش معماری، نقشه کشی معماری، کتاب رشته نقشه کشی معماری، دانلود کتاب نقشه کشی، حجم شناسی و ماکت سازی در معماری، کتاب آموزش ساخت ماکت معماری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.