دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب قالب بندی و آرماتور بندی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب قالب بندی و آرماتور بندی

کتاب قالب بندی و آرماتور بندی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به شرح این دو عملیات مهم در عمران می‌پردازد. این عملیات از نظر اقتصادی و اجرایی تاثیر زیادی بر روی ساختمان سازی دارد.

سازه‌های بتنی یکسری عملیات مهم دارند، از جمله این عملیات میتوان به قالب بندی اشاره کرد. این عملیات از نظر اقتصادی و اجرایی تاثیر زیادی بر روی ساختمان سازی دارد. به همین علت شیوه اجرا و نکات ظریف آن در کل پروژه تاثیرگذار است. حتی خصوصیات نهایی ساختمان نیز از این امر تاثیر می‌گیرد. قالب‌ها در ساختمان‌های بتنی، وزن بتن خیس را تحمل میکنند. برای اجرای قالب بندی و ساخت قالب هزینه زیادی میشود. به طور کلی این امر بسیار حساس بوده و اگر به درستی انجام نشود، پروژه متحمل هزینه‌های زیادی میشود. اگر عملیات قالب بندی به درستی انجام نشود، بتن خوب سفت نمی‌شود.

آرماتوربندی فرایندی است که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند و به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم وصل می‌شوند. آرماتوربندی یکی از اصلی‌ترین شیوه‌ها برای ایجاد ساختمان‌های مدرن است که باعث می‌شود ساختمان از لحاظ مهندسی مقبولیت داشته باشد. در واقع ترکیب آرماتور و بتن خالی باعث ایجاد یک نوع سنگ مصنوعی می‌شود که از لحاظ مختلف مناسب است. بتن ماده‌ای خمیری است و به هر شکلی درمی‌آید، اما آرماتور به بتن کمک می‌کند که به شکل دلخواه مهندسین سفت شود و استحکام لازم را بگیرد.

آرماتوربندی ممکن است به صورت قرار گرفتن چندین میلگرد ساده و راست بر روی یکدیگر باشد که در سقف انجام می‌شود، یا ممکن است به صورت میله‌های خمیده و در هم تنیده باشد که در ستون‌ها و فونداسیون استفاده می‌شود. آنچه که مسلم است این است که آرماتوربندی باید مطابق با اصول مهندسی صورت گیرد و از اندازه‌های مناسب میلگرد استفاده شود. آرماتوربندی سازه‌های بتنی بزرگ مانند مجتمع‌های چند طبقه به کمک میلگردهای بزرگتر مانند 13، 16 و 20 انجام می‌گیرد و برای سازه‌های کوچکتر از میلگردهای با قطر کمتر استفاده می‌شود.

در بخشی از کتاب قالب بندی و آرماتور بندی می‌خوانیم:

قالب آلومینیومی آلومینیوم

به دلیل سبکی و سهولت حمل روز به روز کاربرد بیشتری در ساخت قالب بدست می‌آورد. همچنین هزینه کار بر روی آلومینیوم برای دستیابی به یک مقطع، نسبت به هزینه مربوطه برای همین کار در مورد فولاد، کمتر است. آلومینیوم خالص فلز نرمی بوده و ممکن است بسهولت سائیده و خراب شود. به همین دلیل بهتر است از آلیاژهای آلومینیوم که حداقل دارای سختی برینل 150 باشند، برای تهیه قالب استفاده شود.

قالب فایبر گلاس

برای استفاده از این قالب‌ها باید هزینه اولیه نسبتا زیادی را برای درست کردن قالب فولادی لازم، متقبل شد ولی هزینه خود مصالح فایبر گلاس که شکل قالب را به خود می‌گیرند نسبتا کم بوده در صورت ساخت تعداد زیادی صفحه فایبر گلاس هزینه سرشکن می‌گردد. با قالب‌های فایبر گلاس می‌توان به شکل‌های زیبایی برای نمای بتنی دست یافت (شکل 3). از آن جا که بتن ریزی و لرزاندن بتن، حرارت ناشی از عمل آبگیری سیمان و بستن و باز کردن قالب، به آن نیروهایی وارد می‌آورند، بهتر است از آغاز قالب نسبتا مناسبی تهیه شود. قالبی که وزن بیشتری داشته باشد، معمولاً کیفیت بهتری دارد.

کلمات کلیدی: آرماتور بندی چیست، دانلود رایگان کتاب قالب بندی و آرماتور بندی، دانلود pdf کتاب قالب بندی و آرماتور بندی، قالب بندی، قالب بندی ساختمان، قالب بندی فونداسیون، انواع قالب بندی، قالب بندی ستون، نحوه محاسبه قالب بندی ستون، نحوه محاسبه متراژ قالب بندی، مبحث قالب بندی، pdf قالب بندی، جزوه قالب و قالب بندی pdf، دانلود رایگان جزوه قالب بندی، جزوه محاسبه و اجرای قالب، قالب pdf، آرماتور بندی، انواع آرماتور بندی، نکات آرماتور بندی، آرماتور بندی ستون، آرماتور بندی کف،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.