دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب خوردگی بتن و روش‌های مخافظتی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب خوردگی بتن و روش‌های مخافظتی

کتاب خوردگی بتن و روش‌های مخافظتی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، روش‌های متداول برای جلوگیری از نفوذپذیری و خوردگی بتن و آب‌بند نمودن را شرح می‌دهد.

در بخشی از کتاب خوردگی بتن و روش‌های مخافظتی می‌خوانیم:

خرابی کلروری علاوه بر تأثیر کربناسیون، مهمترین عامل زنگ زدگی و خوردگی آرماتور در بتن، وجود یون کلرید در آن است که ممکن است از مصالح آلوده یا مواد افزونی آغشته به کلر یا در اثر نفوذ منابع خارجی مثل محیط دریا وارد بتن گردد. یون‌های کلرید تنها در آب وجود دارند از این رو نفوذ کلرید مشروط به حضور آب در سیستم منفذی بتن می‌باشد. مکانیسم ورود یون کلرید به داخل بتن یا از طریق سیستم مکنده موئینگی است که آب آلوده به کلر وارد بتن می‌شود، یا از طریق نفوذ ساده یون‌ها (انتشار) در آب راکد، وارد منافذ بتن می‌گردد، حالت اول مختص بتن‌های خشک می‌باشد و آب وسیله‌ای است که یون‌ها را در داخل بتن حمل می‌کند. در حالت دوم (انتشار) مختص بتن اشباع شده یا نزدیک به اشباع است (بتن مغروق) در بتنی که در چرخه متناوب تر و خشک قرار می‌گیرد هر دو مکانیسم اجرا می‌شود و بنابراین تحت چنین شرایطی سرعت افزایش یافته نفوذ یون کلرید وجود دارد.

کلمات کلیدی: خوردگی بتن، روش های پیشگیری از خوردگی بتن، خوردگی بتن مسلح، خوردگی در بتن مسلح، تاثیر یون کلرید بر بتن، روش های جلوگیری از خوردگی بتن، افزودنی ضد سولفات بتن، بتن ضد سولفات چیست، بتن، دانلود کتاب رایگان عمران، کتاب عمران pdf، کتاب های عمران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.