دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب طراحی براساس ارزش، ارزیابی چرخه حیات و روش زمان - دوام

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب طراحی براساس ارزش، ارزیابی چرخه حیات و روش زمان - دوام

کتاب طراحی براساس ارزش، ارزیابی چرخه حیات و روش زمان - دوام نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به شرح و تفصیل این مبحث با دیدگاهی تخصصی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب طراحی براساس ارزش، ارزیابی چرخه حیات و روش زمان - دوام می‌خوانیم:

ایده به وجود آمدن ارزیابی چرخه حیات (ارزیابی چرخه عمر) یا LCA را می‌توان در دهه 1960 میلادی جستجو کرد. زمانی که مسائل زیست محیطی توسط مردم و دولت مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفت، نقطه شروع آن را می‌توان مشکلات رو به افزایش زیست محیطی مانند باران اسیدی و دود که نتیجه جمعیت جهانی رو به رشد و صنعتی شدن پر شتاب بوده است، دانست نگرانی‌های پیرامون کمبود مواد خام و منابع انرژی باعث شد تا علاقه به پیدا کردن راه‌هایی برای محاسبه یکپارچه مصرف انرژی بیش از پیش احساس شود.

یکی از اولین مطالعات در این زمینه توسط گروهی از محققین در شرکت کوکاکولا آمریکا انجام شد تا با مقایسه انواع ظروف نوشابه، آن نوع از ظرف که کمترین رهایش زیست محیطی را داراست و کمترین اثر را بر تامین منابع طبیعی دارد مشخص سازند. این مطالعه مواد خام و سوخت‌های مورد استفاده و هم چنین بارهای زیست محیطی ناشی از فرآیندهای تولید را برای هر نوع ظرف کمی سازی کرد. این مطالعه منتج به یکی از دلایل اصلی تغییر ظروف نوشابه‌های این شرکت از شیشه‌ای به پلاستیکی شد. البته این فرآیند کمی سازی استفاده از منابع و رهایش‌های زیست محیطی، ارزیابی چرخه حیات نبود و اساسا در آن زمان هنوز چنین روش استانداردی به شیوه امروزی وجود نداشت و این ارزیابی تحت عنوان تحلیل پروفایل منابع و محیط زیست شناخته می‌شد.

کلمات کلیدی: طراحی براساس ارزش، طراحی عملکرد براساس ارزش، ارزیابی چرخه حیات، ارزیابی چرخه حیات pdf، مقالات ارزیابی چرخه حیات، دانلود کتاب رایگان عمران، کتاب عمران pdf، کتاب های عمران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.