دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی از دیدگاه اسلام

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی از دیدگاه اسلام

کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی از دیدگاه اسلام نوشته‌‌ی مسعود شکوهی، به بررسی مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، اصول و قواعدی می‌پردازد که زمینه‌ی تعامل و سازگاری انسان‌ها را با محیط و اطرافیان فراهم می‌سازد.

با مجهز شدن به این مهارت‌ها می‌توانید در برابر مشکلات پیرامونتان، برخوردی منطقی و کارساز داشته باشید. فرد با کمک این مهارت‌ها، دانش و نگرش‌های خود را به توانایی واقعی تبدیل می‌کند و از نیروهای نهفته‌ی خود در جهت شادابی و بهبود وضعیت بهره می‌گیرد. او می‌آموزد که در شرایط ویژه، بازخوردهای مناسب از خویش بروز دهد و در معرض آسیب‌ها و کاستی‌ها قرار نگیرد.

مهارت‌ها شامل صفات خاص، خصوصیات شخصی و استعدادهای بالقوه هستند که با تمرین و مهارت در وجود وی به رشد و شکوفایی نزدیک می‌شوند. انسان با سرمایه وجودی خویش می‌تواند احساسات و افکار و هیجان‌ها و ادرکاتش را تجزیه و تحلیل کند و بهترین گزینه را برای ادامه مسیر زندگی برگزیند. 

در بخشی از کتاب آشنایی با مهارت‌های زندگی از دیدگاه اسلام می‌خوانیم:

ناتوانی در تصمیم‌گیری، از مشکلاتی است که افراد کم و بیش درگیر آن هستند. تصمیم گرفتن، معانی ضمنی متفاوتی دارد. برخی می‌پندارند، تصمیم گرفتن تنها در لحظه‌های حساس و مهم زندگی انسان معنا می‌یابد و در موقعیت‌های کم اهمیت‌تر هیچ جایگاهی ندارد. 

تصمیم‌گیری، یک رفتار مهم اجتماعی است. حتی در طول یک روز، چندین بار در شرایطی قرار می‌گیریم که باید تصمیم‌های مهم بگیریم. برای عده‌ای شیوه تصمیم‌گیری و اعتماد به تصمیم‌هایی که گرفته اند، امری غریزی است. 

این دسته به طور خدادادی، از توانایی‌های بالایی در تصمیم‌گیری برخوردارند. در مقابل، بعضی افراد نیز از کمترین توانایی برای تصمیم‌گیری محرومند.

کلمات کلیدی: مهارت های زندگی، راه و رسم زندگی، آموزش مهارت های زندگی، مهمترین مهارتهای زندگی، انواع مهارت های زندگی، آموزه های دین اسلام، آموزه های دین اسلام چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.