دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب هوش تجاری چیست؛ چرا کسب و‌ کارهای امروز به BI نیاز دارند؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب هوش تجاری چیست؛ چرا کسب و‌ کارهای امروز به BI نیاز دارند؟

مهران منصوری فر در کتاب هوش تجاری چیست؛ چرا کسب و‌ کارهای امروز به BI نیاز دارند؟، به معرفی روشی علمی و عملی برای دستیابی کسب و کارها به آمار‌های دقیقی از میزان سود و زیانشان می‌پردازد.

داده‌های آماری دید جامعی به ما می‌دهند، تا در هر زمینه‌ای بتوانیم بررسی دقیق‌تری نسبت به کسب و کارمان داشته باشیم. اینکه چقدر فعالیت‌مان سودآور بوده، به کمک آمار مشخص می‌شود. برای دستیابی به چنین گزارش‌هایی همواره نیازمند ذخیره اطلاعات و در نهایت بررسی همه جانبه آن‌ها هستیم، تا به یک دید کلی از کسب و کارمان در مدت زمان مشخص برسیم، کاری که هوش تجاری به راحتی برای ما انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب هوش تجاری چیست؛ چرا کسب و‌ کارهای امروز به BI نیاز دارند؟ می‌خوانیم:

هوش تجاری چیست؟
هوش تجاری «Business Intelligence» به دانشی گفته می‌شود، که حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات یک شرکت یا سازمان است. هوش تجاری یا هوش کسب و کار که به اختصار BI خوانده می‌شود، با کمک داده‌های موجود درباره عملکرد بخش‌های مختلف یک شرکت، خرید و فروش‌ها و همچنین کاربران یا  مشتری‌ها و دیگر عوامل تاثیر گذار بر روند کار شرکت، اطلاعات ارزشمند و قابل فهمی ارائه می‌دهد، که بخش مدیریت را در تصمیم‌گیری‌های بزرگ و استراتژیک یاری می‌کند. همچنین برای بهتر شدن شرایط موجود و بازگشت سریع‌تر سرمایه، راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد و نقص‌های احتمالی را نیز مشخص می‌کند. 

در تعریف ساده‌تر باید در مورد هوش تجاری گفت: که یک مشاور به تمام معنا برای کسب و کارها است، که با کمک ارقام واقعی، میزان سود در گذشته، حال و آینده را مشخص می‌کند و راهکارهای ارزشمندی پیشنهاد می‌دهد، تا سود مجموعه به بیشترین نرخ بازدهی برسد. 

هوش تجاری از فناوری، نرم‌افزارها و الگوریتم‌های بسیار پیشرفته، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و در نهایت تبدیل این اطلاعات به گزارش‌های قابل فهم و مقایسه برای انسان استفاده می‌کند. این فرایند شامل دانشی فراگیر از تمام عواملی می‌شود که بر یک سازمان تاثیر دارد، عواملی مثل: رفتار و میزان مشتری‌ها، رقبا، عملیات داخل سازمان، محیط و شرایط اقتصادی و مواردی از این دست. 

هوش تجاری چند مرحله را شامل می‌شود که طی آن‌ها اطلاعات اولیه شرکت دسته‌بندی و جمع‌آوری می‌شوند. پس از تجزیه و تحلیل شدن اطلاعات و بررسی‌های لازم به صورت داده‌های خلاصه شده و مفید، در قالب متن و عدد، نمودار، جدول و یا اشکال دیگر گزارش داده می‌شود. در این فرایند، تمام داده‌های شرکت در بازه‌های زمانی مختلف گردآوری و با هم مقایسه می‌شود. در نهایت پیش‌بینی‌هایی برای بهبود بازدهی شرکت در آینده صورت می‌گیرد. 

مدیران با کمک چنین داده‌هایی می‌توانند، استراتژی آینده خود را مشخص کنند، شرکا و مشتریان را برای ادامه همکاری توجیه و ترغیب کنند، یا آنکه رقبا را از سر راه بردارند.

کلمات کلیدی: آموزش هوش تجاری، مدیریت کسب و کار، مهارت های رهبری، تعریف هوش تجاری، موفقیت شغلی، هوش تجاری در بازاریابی، هوش تجاری pdf، دنیای تجارت، کاربرد هوش تجاری، توانایی های مدیریتی، اصول کسب و کار، کتاب هوش تجاری، موفقیت در کار و تجارت، موفقیت در کسب و کار،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.