دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب 3 گام تا ورود به دنیای گاوها و خرس ها

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب 3 گام تا ورود به دنیای گاوها و خرس ها

به دنیای بورس و سرمایه‌گذاری خوش آمدید.
در بورس‌های دنیا از دو حیوان به عنوان نماد معامله‌گران حرفه‌ای نام برده می‌شود : گاوها و خرس‌ها
یک گاو با شاخ‌هایش می‌جنگد و به وسیله آن حریف را به سمت بالا پرتاب می‌کند. گاوها خریداران هستند، کسانی که روندهای صعودی را تشخیص می‌دهند و از افزایش قیمت پول در می‌آورند.
اما یک خرس با پنجه‌هایش حریف را به زمین می‌کوبد خرس‌ها فروشندگانی هستند که با فروش در روندهای نزولی از ریزش قیمت به سود می‌رسند.
«گاوها» و «خرس‌ها»دو دسته بزرگ معامله‌گران و سهامداران بورس را تشکیل می‌دهند. «گاوها» سرمایه‌گذارانی هستند که معتقدند قیمت سهام به اضافه شاخص بازار با رشد مواجه خواهد شد. اما «خرس‌ها» اعتقاد دارند که ممکن است قیمت سهام و شاخص‌های بازار، با افت مواجه شوند.
با این حال نمی‌شود تصور کرد که یک «گاو» در بورس اوراق بهادار، همیشه یک «گاو» خواهد ماند. ممکن است ریسک سیاسی و اقتصادی موجب تغییر دیدگاه او شده و تبدیل به یک «خرس» شود. برعکس این موضوع هم کاملا قابل تصور است. ممکن است یک «خرس» در یک فضای مثبت به «گاو» تبدیل گردد. این قاعده فقط مخصوص بورس‌های اوراق بهادار نیست. در بازارهای دیگر هم می‌شود سرمایه‌گذاران را به دو دسته تقسیم کرد. دسته «مثبت نگران» و دسته «منفی نگران».
دقت کنید. نام‌گذاری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به «گاوهای نر»و»خرس‌ها»حاصل تخیل ما یا یک شخص خاص دیگر نیست و این نام‌گذاری قصد ندارد به فعالان بازار بورس یا افراد دیگر توهین کند. این قاعده به یک نماد کلاسیک در تمام بورس‌های دنیا تبدیل شده است. یعنی در بورس‌های بزرگ دنیا هم، سرمایه‌گذاران را به همین دو دسته تقسیم کرده‌اند.
نمی‌دانم آیا شما تاکنون به نیویورک سفر کرده‌اید یا نه. اگر سفر کرده‌اید قطعا «وال استریت»را از نزدیک دیده‌اید.«وال استریت» نام خیابانی است که «بورس وال استریت»در آن بنا شده است. چندمتر مانده به در ورودی معروف این بورس، دو مجسمه بزرگ دیده می‌شود. مجسمه یک گاو بزرگ که در مقابل یک خرس تنومند قرار گرفته است. دو نماد از سرمایه گذاری.
اگر وارد بزرگ‌ترین بورس دنیا شوید، آدم‌های زیادی را می‌بینید که ممکن است مثل»گاوها» فکر کنند. همین‌طور آدم‌های زیادی که شاید مثل»خرس‌ها» فکر می‌کنند.
دلیل نام‌گذاری این کتاب نیز همین است. دنیای بورس و سرمایه‌گذاری، دنیای گاوها و خرس‌ها می‌باشد و ما در این کتاب قصد داریم روش ورود به این دنیای پرمخاطره و البته جذاب را به صورت گام به گام و کاربردی به شما آموزش دهیم.

کلمات کلیدی: آموزش بورس، دنیای بورس و سرمایه‌گذاری، شرکت در بورس، شبکه اجتماعی بورس، راهنمای سرمایه گذاری در بورس، یادگیری مفاهیم بورس، بورس اوراق بهادار، بورس چیست، آشنایی با بورس،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.