دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پرورش مهارت‌های عاطفی - اجتماعی کودک

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پرورش مهارت‌های عاطفی - اجتماعی کودک

کتاب پرورش مهارت‌های عاطفی - اجتماعی کودک مواردی از جمله پرورش خودآگاهی کودک، توسعه‌ی برقراری ارتباط کودک با دیگران و پرورش مشارکت کودک در فعالیت‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب پرورش مهارت‌های عاطفی - اجتماعی کودک می‌خوانیم:

اعتماد در برابر بی‌اعتمادی: کودک در مرحله یکم، براساس رفتار اطرافیان و به ویژه مادر، اعتماد یا بی‌اعتمادی به محیط پیرامون را یاد می‌گیرد. نوزادان در صورتی که دنیای پیرامون‌شان باثبات و قابل پیش‌‌بینی باشد، مرتبا تغذیه شوند و راحتی و آسایش‌شان فراهم باشد، احساس اعتماد می‌کنند. مراقبت ناکافی و طرد کودک سبب ترس و بی‌اعتمادی او نسبت به محیط می‌شود.

خودمختاری در برابر شرم و شک: کودک در مرحله دوم می‌کوشد تا استقلال را تجربه کند و اراده‌اش را بیازماید. حمایت افراطی یا نبودن حمایت، موجب تردید درباره توانایی کنترل خویشتن خواهد شد. کودک «نه» می‌گوید و می‌تواند هر‌جا که بخواهد راه برود و بدود. والدینی که تند و پرخاشگر نباشند و به کودک‌شان اجازه تجربه کردن بدهند، حس خودمختاری را در او تقویت خواهند کرد. مراقبت بیش از حد یا کمبود آن، احتمالا سبب می‌شود کودک در توانایی‌هایش برای کنترل خود و محیط تردید کند.

ابتکار در برابر احساس گناه: کودک در مرحله سوم فرصت می‌یابد تا فعالیت‌های تازه‌ای انجام دهد و از پیشرفت‌های خود لذت ببرد. او در به کار بردن زبان هم تبحر پیدا می‌کند. اگر والدین و مربیان حوصله پاسخ دادن به پرسش‌های کودک را داشته باشند و به او اجازه بدهند به فعالیت‌های ابتکاری دست بزند، کودک توانایی‌هایش را باور می‌کند و اعمالش با اعتماد به نفس همراه است. محدود کردن فعالیت‌های کودک و پاسخ‌گویی به خواسته‌ها و سؤال‌های او، به شکلی که انگار مایه زحمت است، در کودک احساس گناه ایجاد می‌کند.

کلمات کلیدی: پرورش مهارت های کودک، روانشناسی کودک، روانشناسی کودک کتاب، مقاله روانشناسی کودک، مهارت های اجتماعی کودکان، انواع مهارت های اجتماعی کودکان، تعریف مهارت های اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان pdf، مهارت های عاطفی کودکان، رشد عاطفی و اجتماعی کودک، ویژگی های عاطفی کودکان، مقاله رشد عاطفی، پایه دوازدهم، رشته تربیت کودک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.