دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پرورش مهارت‌های اساسی در کودکان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پرورش مهارت‌های اساسی در کودکان

کتاب پرورش مهارت‌های اساسی در کودکان نوشته‌ی ملیحه پورنامداری، به اهمیت آموزش در کودکان می‌پردازد.

اهمیت آموزش کودکان در دوران ما بر کسی پوشیده نیست و اغلب والدین در تلاشند تا فرزندانشان از بهترین نوع آموزش، برخوردار باشند و می‌کوشند تا کودکان را به مهارت‌های مختلف ذهنی و جسمی مجهز نمایند. 

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به فرصت‌ها، منابع و توانی که کودک، والدین او و سیستم آموزشی در اختیار دارند، کدام مهارت‌ها برای کودکان از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردارند؟ به زبان ساده تر من به عنوان والد از میان انتخاب‌های فراوانی که در پیش رو دارم، آموزش کدام مهارت‌ها به فرزندم را در اولویت قرار دهم و احتمال مفید واقع شدن کدام یک از آموخته‌های امروز کودکان در آینده بیشتر خواهد بود؟

جواب دادن به این پرسش در گذشته‌ای نه چندان دور، بسیار ساده تر از زمان ما بود و به نظر می‌رسد که با گذشت زمان پاسخ دادن به این سوال روز به روز غیرممکن تر و یا حداقل غیردقیق تر می‌شود. 

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که به هیچ وجه نمی‌توانیم تصویر روشنی از آینده و تغییرات پیش روی جهان داشته باشیم. سرعت بالای رشد علم و تکنولوژی و کوتاه شدن طول عمر اطلاعات، به قدری است که این پیش بینی را تقریباً ناممکن می‌سازد. 

در چنین شرایطی بهترین شیوه که بیش از هر آموزشی می‌تواند ضامن موفقیت آینده فرزندانمان باشد، پرورش مهارت‌هایی است که سبب بالا رفتن آموزش پذیری و افزایش توان یادگیری کودکان است. مهارت‌هایی که کودک با یادگیری آن‌ها به طورکلی به یک یادگیرنده فعال و توانا تبدیل می‌شود و می‌تواند در آینده با توجه به نیاز روز خود، آموزش‌های لازم را به خوبی دریافت نماید. 

چنین کودکی به فردی تبدیل می‌شود که در ابعاد مختلف، توانایی‌های درونی خود را پرورش داده و علاوه بر اینکه از لحاظ فکری و جسمی در سطح مطلوبی قرار گرفته است، در هر زمان و شرایطی این امکان را دارد که نیاز اصلی خود را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را در آن زمینه به راحتی کسب نماید. 

آموزش پذیری بالا و توان یادگیری مطلوب با پرورش بعضی از مهارت‌های بالقوه وجود انسان میسر می‌گردد که در کتاب «پرورش مهارت‌های اساسی در کودکان» به آن‌ها اشاره شده و در هر مورد توضیحی مختصر راجع به آن آورده شده است.

کلمات کلیدی: رشته تربیت کودک، پرورش مهارت های کودک، روانشناسی کودک، روانشناسی کودک کتاب، مقاله روانشناسی کودک، مهارت های اجتماعی کودکان، انواع مهارت های اجتماعی کودکان، تعریف مهارت های اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان pdf، مهارت های عاطفی کودکان، رشد عاطفی و اجتماعی کودک، ویژگی های عاطفی کودکان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.