دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب هوش کارآفرینی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب هوش کارآفرینی

کتاب هوش کارآفرینی به قلم حسن زارعی مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم و ذهنی است که کارآفرینان می‌توانند آن‌ها را یاد گرفته و در خود نهادینه کنند، تا بتوانند در مسیر سخت کارآفرینی با کمک آن توانمندی‌ها بر موانع فائق آیند.

به مجموعه‌ای از پژوهش‌های علمی در زمینه ذهن و مغز انسان، علوم شناختی گفته می‌شود. این علم از مجموعه رشته‌های مختلف مانند روان‌شناسی، فلسفه ذهن، عصب‌شناسی، زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی تشکیل شده است.

تمرکز این علم در زمینه بینایی، تفکر و استدلال، حافظه، توجه، ادراک، یادگیری و زبان می‌باشد. در این علم یک تعریف کامل و جامع از هوش وجود دارد که می‌گوید: هوش، فرآیندی ذهنی و دربرگیرنده‌ی ظرفیت منطقی، درک خودآگاهی، یادگیری، مهارت حل مسئله، برنامه‌ریزی، خلاقیت، دانش فردی، زبان و … است. هوش، توانایی یادگیری از تجربه‌ها، تفکر انتزاعی و برخورد کارآمد با محیط و افراد پیرامون خود است.

به زبانی دیگر می‌توان این‌گونه گفت که تمامی اعمال و رفتار انسان که نتیجه مجموعه‌ای از اطلاعات به‌دست‌آمده از آموخته‌ها و تجربیات انسان است که ابتدابه‌ساکن در مغز انسان پدیدار شده است.

در بخشی از کتاب هوش کارآفرینی می‌خوانیم:

تا کنون به یک بررسی مختصر درباره هوش کارآفرینی پرداختیم. گفتیم که هوش کارآفرینی چیست و شامل چه حوزه‌هایی است. در ادامه به این خواهیم پرداخت که هوش کارآفرینی چرا این‌قدر از دیدگاه من مهم است و چرا کارآفرینان باید آن را فرا بگیرند. من اعتقاد دارم که 80 درصد شکست کسب‌وکارها به دلیل نبود مهارت‌های نرم در کارآفرینان و حتی کارکنان کسب‌وکارها است. این عدد شاید یک مقدار اغراق‌آمیز باشد، ولی اگر کمی موشکافانه‌تر آن را بررسی کنیم، می‌بینیم که حرف گزافی هم نخواهد بود.

به نظر من "تنها عامل شکست و یا موفقیت یک کسب‌وکار، ما انسان‌ها هستیم!". اگر بخواهم بیشتر توضیح بدهم، باید بگویم که اگر توجه داشته باشید و کسب‌وکارهای شکست‌خورده را بررسی کنید می‌بینید که انتهای همه شکست‌ها به اقدامات افرادی بر می‌گردد که نتوانسته‌اند به درستی اقدام کنند. در واقع تصمیم‌های آن‌ها و شاید برخی از رفتارها و تفکرات آن‌ها باعث شده که آن کسب‌وکار به شکست منتهی شود.

شاید بگویید پس نقش محیط و شرایط اقتصادی در شکست کسب‌وکارها چیست. درست است این عوامل هم باعث شکست یک کسب‌وکار خواهد شد، ولی وقتی یک تیم و مدیری که آن را هدایت می‌کند دارای مهارت‌هایی باشند که بتوانند از بحران عبور کنند دلیلی برای شکست باقی نخواهد ماند.

مهم است که بتوانیم با مدیریت خودمان، تصمیماتی اخذ و اقداماتی انجام دهیم که نگذاریم شرایط محیطی و بیرونی تأثیری بر روند کسب‌وکار ما داشته باشد. در ادامه برخی از موارد که بیشترین دلایل شکست یک کسب‌وکار را دارد بررسی خواهیم کرد و خواهیم گفت که چرا این عوامل می‌توانند جلوی پیشرفت کسب‌وکار ما را بگیرند. البته این موارد تنها بخشی از دلایل مهمی است که بر لزوم یادگیری هوش کارآفرینی تأکید دارد، قطعاً موارد بیشتری را می‌توان با تحقیق و مطالعه بیشتر مورد تحلیل قرار داد.

کلمات کلیدی: کارآفرینی، ایده کارآفرینی، طرح های کارآفرینی، کارآفرینی pdf، مقاله کارآفرینی، کارآفرینی چیست، تعریف کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینی چیست، درس کارآفرینی چیست، مدیریت کارآفرینی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.