دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آسان نیست ولی شدنیه!

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آسان نیست ولی شدنیه!

کتاب آسان نیست ولی شدنیه! به قلم رضا فریدون نژاد راه‌های رسیدن به هدف و موفقیت را به‌طور کامل و گام‌به‌گام شرح می‌دهد.

همه‌ی کارهایی که در روز انجام می‌دهیم یا هر تصمیمی که می‌گیریم، دلیل خاصی دارد. هنگامی که هدفی را دنبال می‌کنیم، انگیزه‌ای برای انجام آن داریم. این رفتار هدفمند می‌تواند نوشیدن یک لیوان آب برای رفع تشنگی با خواندن یک کتاب برای کسب دانش بیشتر باشد.

تعریف انگیزه، در لغت به معنای علت و دلیلی است که شخصی را به کاری وادار می‌کند و در اصطلاح به نیرویی اطلاق می‌شود که از درون فرد را به سمت یک هدف سوق می‌دهد. به همین خاطر نیروی اراده عاملی ضروری برای دست‌یابی به موفقیت است و ناامیدی و نبود انگیزه ممکن است شما را از رسیدن به اهداف‌تان بازدارد.

افراد بسیاری هستند که در زندگی موفق نیستند، نه بخاطر این‌که استعداد، مهارت یا توانایی ندارند، بلکه بخاطر اینکه انگیزه کافی ندارند، خیلی زود خسته می‌شوند و به بهانه‌های مختلف کاری که انجام می‌دهند را رها می‌کنند. یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست اما بی‌شک بزرگ‌ترین هنر هر انسانی امیدوار بودن در شرایط سخت و دشوار زندگی است.

در بخش از کتاب آسان نیست ولی شدنیه می‌خوانیم:

تصمیم‌گیری فرآیندی است که بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد و نقش مهم و برجسته‌ای در سرنوشت هر انسان دارد. افراد همواره در موقعیت‌های مختلف زندگی ناگزیر به انتخاب هستند. از امور کوچک و جزیی گرفته تا مسایلی بزرگ و با اهمیت، برخی از تصمیم‌گیری‌ها بسیار ساده است و ما چندان توجهی به آن‌ها نمی‌کنیم اما در مقابل مسایلی در زندگی وجود دارند نظیر انتخاب همسر، شغل، رشته تحصیلی، محل سکونت و از این قبیل که اقدام به تصمیم‌گیری در مورد هریک از آن‌ها، به یک پروسه طولانی مدت نیازمند است. این تصمیم‌گیری‌ها به لحاظ نقشی که در آینده و سرنوشت فرد دارد، اهمیت دارد و چه بسا تعلل در شناخت راهنمای تصمیم‌گیری بهتر، عواقب جبران‌ناپذیری را برای فرد به بار می‌آورد.

امروزه از تصمیم‌گیری به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی که هر فرد باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد یاد می‌کنند. چرا که فرد هر روزه، پیوسته در معرض انتخاب و تصمیم‌گیری است و اشخاص باید در یادگیری درست این مهارت بکوشند تا در مورد زندگی خویش تصمیمات اصولی و درستی بگیرند؛ به خصوص هنگام مواجهه با موقعیت‌هایی که تصمیم‌گیری‌های خطرناک را به همراه دارد. مانند مواجه شدن با درخواست دوستان جهت استفاده از مواد مخدر برای نخستین بار که ممکن است شخص استفاده از مواد مخدر را انتخاب کند. بنابراین یادگیری این مهارت می‌تواند نتایج سودمندی را برای افراد به ارمغان آورد و باعث شود که اشخاص انتخاب‌های مختلف را در مورد فعالیت‌های خویش دقیقا ارزیابی کنند و به طور فعالانه تصمیم بگیرند و بر تاثیرات تصمیمات خود آگاه باشند.

برخی افراد تصمیم‌گیری را با جست‌وجویی بی‌پایان برای اطلاعات بیشتر یا مشورت گرفتن از افراد دیگر، به تعویق می‌اندازند. برخی هم برای تصمیم‌گیری از روش‌هایی مانند رأی‌گیری، انتخاب شانسی یا شیر یا خط انداختن استفاده می‌کنند. اما واقعا چرا اکثر افراد از تصمیم گرفتن بیزارند؟ شاید چون این کار را زیادی پیچیده می‌کنند. غالبا ترس از انتخاب گزینه‌ی نادرست باعث می‌شود که افراد وارد دورهای برزخ گونه شوند که در آن هیچ کاری انجام نمی‌شود و مسائل و مشکلات تنها بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. این نوعی «جهنم به تعویق انداختن» است که در آن افراد، فقط و فقط از سر ترس، تصمیماتی ساده و سر‌راست را تبدیل به تصمیماتی غیر‌ممکن می‌کنند...

کلمات کلیدی: موفقیت، رسیدن به هدف، خودباوری، روانشناسی موفقیت، کتاب راه های رسیدن به موفقیت، برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد، عوامل موثر در رسیدن به هدف، معنای هدف، نحوه برنامه ریزی برای رسیدن به هدف، راز رسیدن به هدف چیست، راه های رسیدن به موفقیت در زندگی، راه های رسیدن به موفقیت چیست، راز موفقیت چیست، راز موفقیت انسان های بزرگ،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.