دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تفکر سیستمی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تفکر سیستمی

کتاب تفکر سیستمی نوشته‌ی ملیکا ملک آرا و الهام خورسند، به بررسی جنبه‌های مختلف مدیریت مؤثر می‌پردازد.

مدیریت اصولی و درست، مهم‌ترین منبع برای توسعه‌ی کشورهاست. مدیریت فعالت منظمی در جهت تحقق هدف‌های معین محسوب می‌شود که از طریق ایجاد روابط میان منابع موجود، انجام دادن کار با مشارکت افراد دیگر و شرکت فعال در تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

در بخشی از کتاب تفکر سیستمی می‌خوانیم:

"آنتروپی" در لغت به معنای میل به فنا، نیستی و فروپاشی است. در یک سیستم بسته، چون انرژی و داده‌های جدید از محیط خود دریافت نمی‌کند، کم کم به زوال می‌گراید، ولی سازمان یک سیستم باز است که "آنتروپی منفى " (عدم میل به فنا) و در واقع میل به بقا و استمرار دارد؛ بنابراین می‌تواند ساختار خود را تجدید قوا کرده و رشد کند؛ زیرا توانایی ورود انرژی را بیش از آنچه که صرف تولید ستاده‌هایش می‌کند، داراست؛ البته این توانایی را باید در سازمان ایجاد کرد و به خودی خود وجود ندارد؛ چرا که هر سیستم از جمله سازمان در جریان عملکرد خود و بدون اراده، گرایش به فنا دارد «آنتروپی در سازمان» و این ما هستیم که برای جلوگیری از ناپایداری سیستم با آنتروپی مثبت، مقابله می‌کنیم؛ نحوه‌ی برخورد با این پدیده، وارد کردن آنتروپی منفی حداقل به اندازه آنتروپی مثبت به سیستم است.

برنامه‌های بهبود سازمانی در واقع آنتروپی منفی و حیات بخش برای یک سازمان است. قانون پایستگی انرژی" می‌گوید: انرژی به وجود نمی‌آید و از بین نمی‌رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود؛ اما اصلی به نام "قانون دوم ترمودینامیک" می‌گوید: جهان در آغاز پیدایش، "آنتروپی" مشخصی دارد، ولی مقدار آن به تدریج افزایش می‌باید تا جایی که جهان به حالت ترمودینامیکی پرسد، آن گاه از ادامه‌ی فعالیت باز خواهد ماند و هیچ اتفاقی در آن نخواهد افتاد و خواهد مرد که این فرایند به "مرگ حرارتی Head death"معروف است.

کلمات کلیدی: مدیریت در سازمان ها، مدیریت کارمندان، مدیریت سازمانی، رهبری استراتژیک pdf، اصول مدیریت pdf، انواع مدیریت pdf، وظایف مدیریت pdf، دانلود رایگان کتاب مدیریت موفق، دانلود کتاب مدیریت، رهبری استراتژیک چیست، استراتژی مدیریت، مدیریت استراتژیک، استراتژی، مدیریت، روش های مدیریتی، رهبری و مدیریت، شیوه ارتباط با کارکنان، ویژگی های مدیر موفق، آموزش اصول مدیریتی، تفکر سیستمی pdf، تفکر سیستمی در سازمان pdf، اصول مدیریت، کتاب های مدیریت و رهبری، کتاب تفکر سیستمی، ملیکا ملک آرا، الهام خورسند، Elham khorsand، Melika Molkara،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.