دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب روش‌های مقاوم سازی سازه‌های بنایی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب روش‌های مقاوم سازی سازه‌های بنایی

کتاب روش‌های مقاوم سازی سازه‌های بنایی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به شرح راه‌‌هایی که برای مقاوم سازی سازه‌های بنایی لازم است، می‌پردازد.

در بخشی از کتاب روش‌های مقاوم سازی سازه‌های بنایی می‌خوانیم:

ساختمان‌های مصالح بنایی غیرمسلح ساختمان‌هایی هستند که به جز دیوارهای سازهای (برشی) مصالح بنایی فاقد سیستم سازه‌ای مشخصی می‌باشند. به سخن دیگر، در ساختمان‌های بنایی، دیوارهای برشی بنایی وظیفه تحمل هر دو نوع بار ثقلی و جانبی زلزله را بر عهده دارند. لذا در استاندارد 2800 ایران برای تأمین نیاز مقاومت برشی ساختمان‌های بنایی غیرمسلح در هر جهت، از مفهوم حداقل دیوار نسبی سازهای استفاده شده است. بدین معنی که در هر یک از امتدادهای اصلی ساختمان بنایی (با کلاف و بی کلاف)، مقدار دیوار نسبی نباید از مقادیر مندرج در این استاندارد کمتر باشد. ساختمان‌های مصالح بنایی، بناهای حجیمی هستند که با مصالح سنگین ساخته شده‌اند و نیروی چسبندگی بین مصالح و فرم‌های سازه‌ای خاص وظیفه انتقال نیروها و درنهایت پایداری و عملکرد یکپارچه بنا را بر عهده دارند.

مصالح ملات و آجر در برابر نیروهای فشاری عملکرد بسیار خوبی دارند ولی در برابر نیروهای جانبی و کششی مقاومت زیادی نداشته و پس از رسیدن به حداکثر توان خود به یکباره خرد می‌شوند. به عبارت دیگر فاقد خاصیت پلاستیک و شکل‌پذیری هستند. ساختمان‌هایی که با آجر، سنگ و یا بلوک سیمانی ساخته شده‌اند و در آن تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود در ردیف ساختمان‌های با مصالح بنایی محسوب می‌شود. 

کلمات کلیدی: مقاوم سازی ساختمان های بنایی، مقاله در مورد مقاوم سازی ساختمان، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان، مقاوم سازی ساختمان های بنایی، مقاوم سازی ساختمان، ساختمان آجری، ساختمان اجری قدیمی، مقاوم سازی ساختمان های اجری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.