دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مقاوم سازی و بهسازی ساختمان‌های آجری

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مقاوم سازی و بهسازی ساختمان‌های آجری

کتاب مقاوم سازی و بهسازی ساختمان‌های آجری نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به جهت اینکه در حال حاضر این سازه‌ها درصد بالایی از ساختمان‌های موجود یا در حال احداث در کشور ما را تشکیل می‌دهند به شرح مقاوم سازی و بهسازی این بناها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب مقاوم سازی و بهسازی ساختمان‌های آجری می‌خوانیم:

مهم‌ترین عامل مقبولیت ساختمان‌های بنایی در ایران، به ویژه در شهرستان‌ها در دسترس بودن مصالح، ساده بودن تکنولوژی تولید آجر و بلوک‌های بنایی، آشنایی سازندگان با نحوه ساخت و ساز با مصالح بنایی و سرانجام ارزان‌تر بودن قیمت تمام شده این قبیل ساختمان‌ها نسبت به ساختمان‌های با اسکلت فولادی و بتن مسلح است.

با توجه به اینکه در ساخت بیشتر ساختمان‌های بنایی ضوابط و معیارهای مهندسی مربوط به مقاومت سازه در برابر زلزله مورد توجه قرار نمی‌گیرد و معمولاّ توسط سازندگان محلی و بدون توجه به اثر تخریبی زلزله، طراحی و اجرا میشوند. رویداد هر زمین لرزه در هر نقطه از کشور فاجعه‌آمیز بوده و پیامدهای بسیار نگران‌کنندهای در بر خواهد داشت.

برای داشتن ساختمان‌هایی مقاوم در برابر زلزله با سطح ایمنی مطلوب دو مسأله اساسی را باید به طور منطقی پاسخ داد.
1) ساختمان‌هایی که از این به بعد ساخته میشوند چگونه طراحی، محاسبه و اجرا شوند تا دارای مقاومت کافی در برابر زلزله باشند.

2) ساختمان‌های متعدد موجود که در برابر زلزله آسیب پذیرند چگونه بررسی و مقاوم سازی شوند. در این پروژه سعی شده است پاسخی بر پایه تجربیات و پژوهش‌های انجام گرفته در کشور ارائه شود و روش‌های اجرایی و مراجع آیین‌نامه‌ای جمع‌آوری شود و در پایان روشی مطمئن برای مقاوم سازی ساختمان‌های بنایی ارائه گردد.

کلمات کلیدی: مقاوم سازی ساختمان های بنایی، مقاله در مورد مقاوم سازی ساختمان، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان، مقاوم سازی ساختمان های بنایی، مقاوم سازی ساختمان، ساختمان آجری، ساختمان اجری قدیمی، مقاوم سازی ساختمان های اجری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.