دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیستم‌های سازه‌ای مقاوم در برابر بارهای جانبی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیستم‌های سازه‌ای مقاوم در برابر بارهای جانبی

کتاب سیستم‌های سازه‌ای مقاوم در برابر بارهای جانبی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به بررسی انواع سازه‌های مقاوم در برابر نیروی لرزه‌ای می‌پردازد.

در طول یک زلزله شدید مقدار زیادی انرژی دینامیکی به سازه اعمال می‌شود. تمامی آیین نامه‌های معتبر زلزله تصدیق می‌کنند که اتلاف انرژی لرزه‌ای از طریق رفتار الاستیک مواد روشی غیر اقتصادی است. یک روش معمول این است که اعضای ساختمان تسلیم شود، اما این تسلیم باید کنترل شده و از راهی مناسب و مطمئن صورت گیرد. یک ایده این است که تسلیم در المان‌های طراحی شده یا فیوزهای سازه‌ای روی دهد تا افزایش نیروها در سازه محدود شود. در قاب‌های با مهاربندی معمولی، مهاربندها به عنوان فیوزهای سازه‌ای عمل می‌کنند، اما اغلب کمانش در فشار به آن‌ها اجازه تسلیم را نمی‌دهد و باعث تنزل در رفتار و کاهش شکل پذیری آن‌ها می‌شود. اخیراً به منظور رفع این مشکل مهاربندهای جدیدی به نام مهاربندهای کمانش ناپذیر ارائه شده‌اند که در برابر کمانش مقاومت می‌کنند.

این مهاربند از محصور شدن توسط یک غلاف فلزی که از ملات بتنی پر شده ولی این ملات به مهاربند چسبندگی نداشته و فقط از کمانش آن جلوگیری می‌کند، ساخته می‌شود و مقاومت لرزه‌ای را با تلفیق مقاومت و شکل پذیری افزایش می‌دهد. امروزه به جای افزایش مقاومت سیستم، به افزایش کنترل نیروی وارده بیشتر توجه می‌گردد، به طریقی که یا از ورود نیروی لرزه‌ای کاسته شود و یا نیرو وارد شده به طریقی اتلاف گردد.

کلمات کلیدی: معرفی انواع سیستم های سازه ای، انواع سیستم های سازه ای، سازه مقاوم، سازه مقاوم در برابر زلزله، روش های نوین مقاوم سازی در برابر زلزله، مقاوم سازی چیست، سازه های بنایی مقاوم در برابر زلزله،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.