دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای شناخت خواص و تولید کفیر خانگی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای شناخت خواص و تولید کفیر خانگی

کتاب راهنمای شناخت خواص و تولید کفیر خانگی به قلم شهاب شوقی‌فر به معرفی کفیر و نحوه‌ی درست کردن آن به صورت گام به گام می‌پردازد.

کفیر، (Kefir) نام یک محصول لبنی با خواص منحصربه‌فرد و مفید برای سلامتی است. به دلیل شباهت ظاهری، گاهی به محصول تولیدی: «دوغ‌کفیر» یا : «ماست‌کفیر» هم می‌گویند. امّا ترکیبات و روش تولیدی آن (و همچنین طعم و خواص آن) کاملا متفاوت از انواع دوغ و ماست می‌باشد.

این محصول از شیر تازه مشتق می‌شود. و مایه تبدیل آن نوعی قارچ به خصوص می‌باشد. خواست‌گاه این فرآورده آسیای میانه و قفقاز می‌باشد و گفته می‌شود که علت وجود تعداد زیاد افراد مسن بالاتر از صد سال در آن منطقه،‌ استفاده مداوم از کفیر است.

در بخشی از کتاب راهنمای شناخت خواص و تولید کفیر خانگی می‌خوانیم:

مقداری شیر تازه تهیه ‌کنید. اگر چه امکان تهیه کفیر از اغلب شیرهای پاستوریزه هم وجود دارد، اما اگر از شیر فله تازه (گاوداری) استفاده شود، هم مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. و هم طعم بهتری حاصل خواهد شد. شیرهای (استرلیزه) دارای تاریخ مصرف طولانی و ماندگاری بالا به دلیل داشتن مواد نگهدارنده زیاد، اغلب باعث از بین رفتن محصول خواهند شد.

شیر را درصورت نیاز، جوشانده و بگذارید تا خنک شود. وقتی به دمای عادی محیط (یا اندکی گرم‌تر) رسید، آن را در ظرفی غیر‌فلزی و دردار ریخته و مایه کفیر را اضافه نموده و هم بزنید (حدود یک قاشق چای‌خوری مایه برای تبدیل یک تا ده لیتر شیر به دوغ کفیر، کافی است و تغییر نسبت آن‌ها در فرآیند تولید تاثیر زیادی ندارد. )

کلمات کلیدی: طرز تهیه کفیر در خانه، ماست کفیر چیست، کفیر چیست وچه خواصی دارد، طرز تهیه ماست کفیر، خواص کفیر در طب سنتی، خواص کفیر برای لاغری، خواص ماست کفیر، خواص کفیر برای پوست، طرز تهیه پنیر کفیر، دوغ کفیر، دوغ خانگی، کفیر چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.