دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شور شکفتن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شور شکفتن

کتاب شور شکفتن نوشته‌ی محمدرضا زادهوش، شامل مطالبی خواندنی و مفید برای خودشناسی و پرداختن به خود است که می‌تواند به شکوفایی شخصیت منجر شود.

آخر هفته، فرصتی برای سرزدن به خانواده است، و آغاز سال، فرصتی برای سرزدن به آشنایان، چه زمانی را برای سرزدن به خود کنار گذاشته‌ایم؟ خود بودن، راه ناپیدایی است، مسیری دشوار که به بهانه‌های گوناگون، از آن می‌گریزیم. شور شکفتن، فرصتی برای سرزدن به خود، و دعوتی برای پرداختن به خود است. پرداختنی که می‌تواند به شکوفایی بینجامد. دیدگاهی شیرین، حاصل این شکوفایی است، ناگهان تمام رنج‌ها به لذت تبدیل می‌شود، شکایت به پایان می‌رسد، و آتش ناآگاهی به خنکای آگاهی می‌انجامد.

در بخشی از کتاب شور شکفتن می‌خوانیم:

خودشناسی، تلاش برای کاوش در زمین درون است. چاهی حفر می‌کنی تا به آب دست یابی. باید فضایی را از خاک، خالی کنی تا مقداری از آن، پر از آب شود. دیگران می‌کوشند با انواع دارایی، از ثروت گرفته تا اطلاعات، فضای خالی خود را هرچه پرتر کنند. راه ما با دیگران، این اندازه تفاوت دارد. مانند کسی که پرخوری می‌کند؛ ولی دست آخر، چیزهای لازم را نمی‌خورد. او آنقدر پر است که توان حرکت ندارد، آن چه خورده است، انرژی کافی ندارد، و یک دفعه به یاد می‌آورد که نیاز به خوردن دارو دارد، و جایی برای آن نیست. پس از مدتی برای هضم غذای خود، نیاز به خوردن پرتقال دارد؛ ولی هنوز جایی برای آن ندارد. او تشنه می‌شود، و برای آن نیز جایی پیدا نمی‌شود. هدف از دانستن، پرکردن نیست. تپه‌ها، آدم‌های مشهور هستند، برجسته تر از زمین عادی، و دورتر به آب. در شرایط امروز که گویی آبهای زیرزمینی به گونه‌ای و ابرهای آسمان به گونه‌ای دیگر از ما می‌گریزند، خودشناسی و دستیابی به حیات معنوی نیز دشوارتر شده است.

کلمات کلیدی: کتاب خودشناسی pdf، بهترین کتاب خودشناسی، کتاب خودسازی، خودشناسی pdf، شناخت خود، شناخت شخصیت خود، راه شناخت خود چیست، مراحل شناخت خود، بهترین کتاب در مورد خودشناسی، شناخت خود، چگونه خود را بشناسیم، چگونه به خودشناسی برسیم، دانلود رایگان کتاب شور شکفتن، دانلود pdf کتاب شور شکفتن،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.