دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فرصتی برای پروانگی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فرصتی برای پروانگی

 کتاب فرصتی برای پروانگی نوشته‌ی محمدرضا زادهوش، مطالبی کوتاه در مورد شناخت خود حقیقی و راه‌های رسیدگی به آن ارائه می‌دهد.

جداسازی خود از ناخود، شناخت خود حقیقی و راه‌های رسیدگی به آن، موضوع خودشناسی است. جسم و ذهن را تغذیه می‌کنیم و ناخود را می‌پرورانیم؛ ولی روح ما در تب و تاب گرسنگی و تشنگی نمی‌تواند رشد کند. جسم پروار می‌شود، و از پرواز می‌ماند. نفس گسترش می‌یابد و خود، لاغر می‌ماند. در زندگی همان‌قدر که اضافات اهمیت دارد، باید حذفیات نیز مورد نظر باشد، همان‌گونه که رفتن انجام می‌شود باید ترمز نیز مورد بررسی قرار گیرد. با حذفیات و توقف، فرصتی برای تأمل خواهیم داشت، و تأمل ما را متوجه سرکوب خلاقیت به دست تقلید، چشم و هم‌چشمی و الگوپذیری می‌کند. اگر از سرکوب دست برداریم، انقلابی درونی روی خواهد داد. شاه را از چاه بیرون می‌آوریم و غاصبان را از تخت به زیر می‌کشیم.

در بخشی از  کتاب فرصتی برای پروانگی می‌خوانیم

توسعه در کشور ما به شدت با محیط زیست، درگیر است. درخت‌ها بر اثر بی آبی و یا گسترش گذر، قطع می‌شود. کاشت درخت در حیاط کوچک، توصیه نمی‌شود، حیاط را می‌گیرد، تاریک می‌کند، و به پایه‌های ساختمان، آسیب می‌زند. یکی از مباحث مهندسی عمران، پی‌ریزی پایه‌ها در خانه‌ای است که درخت دارد؛ اما بحث همزیستی با محیط زیست، نیاز به آموزش جدی دارد. حال با کنار گذاشتن مباحث روحانی، می‌توانیم به پروار کردن جسم و گسترش نفس بپردازیم.

کلمات کلیدی: تغییر در خود، تغییر در زندگی، دانلود pdf کتاب فرصتی برای پروانگی، دانلود رایگان کتاب فرصتی برای پروانگی، بهترین کتاب خودشناسی، کتاب خودسازی، خودشناسی pdf، شناخت خود، شناخت شخصیت خود، خودسازی، تغییر زندگی، تغییر خود، چگونه خود رابشناسیم، خودشناسی، مهارت های زندگی، کتاب خودشناسی pdf، راه شناخت خود چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.