دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب حقوق دارندگان نیازهای ویژه در اسلام

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب حقوق دارندگان نیازهای ویژه در اسلام

کتاب حقوق دارندگان نیازهای ویژه در اسلام نوشته‌ی محمد بن محمود حوا، به بیان حقوق و شایستگی‌های کم توانان در شریعت اسلام می‌پردازد.

نویسنده در این اثر به بررسی مباحث زیر می‌پردازد:

1. بیان تکریم و گرامی‌داشت دین اسلام به انسان تنها به خاطر انسان بودنش.
2. بیان سابقه‌ی درخشان اسلام در تعامل با کم توانان.
3. بیان حقوق این افراد همان‌گونه که در شریعت اسلام آمده است.
4. سهم شما در تصحیح رفتار جامعه با کم توانان.

در بخشی از کتاب حقوق دارندگان نیازهای ویژه در اسلام می‌خوانیم:

در طول تاریخ جوامع بشری بر اساس عقاید و افکار خویش نظرات و برخورد‌های متفاوتی در مورد افراد دارای نیاز‌های ویژه داشته‌اند اما چیزی که در تمام آن‌ها قبل از پیدایش اسلام مشترک بوده، رفتار ناشایست با این افراد می‌باشد. به عنوان مثال:

دولت فراعنه: آن‌ها به گونه‌ای سنگ‌دلانه هزاران نفر از این افراد از معلولین جسمی و روانی را در مکان‌هایی دور از بقیه‌ی مردم زندانی می‌کردند.

دولت یونان: بر اساس نظر افلاطون معلولین در هر جامعه‌ای باعث ضعف آن حکومت می‌شوند و دولت بایستی آن‌ها را تبعید کند و تنها افراد باهوش، سالم و توانمند را نگه دارد تا از حکومت دفاع به عمل آورند. قانون اسپارت یونانی این بود که معلولین را در رودخانه‌ی أورتاس می‌انداختند یا آن‌ها را با سرمای دردناک از بین می‌بردند.

کلمات کلیدی: حقوق معلولین، معلولین در اسلام، معلولیت در اسلام، معلولین در قرآن، حقوق pdf، حقوق معلولین ذهنی، افراد کم توان، ویژگی افراد کم توان ذهنی، دین اسلام pdf، معلومات درباره اسلام pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.