دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مباحث کاربردی رفتار سازمانی: راهنمای عمل مدیران و کارکنان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مباحث کاربردی رفتار سازمانی: راهنمای عمل مدیران و کارکنان

کتاب مباحث کاربردی رفتار سازمانی: راهنمای عمل مدیران و کارکنان، نوشته‌ی مصطفی جهانگیر، حسین امین التجار و مرضیه فروتن، سه موضوع رفتار نوآورانه، تعلق خاطر کاری و رفتار اشتراک دانش را به صورت کاملاً کاربردی مطرح می‌کند به طوری که به عنوان راهنمای عمل برای مدیران و همچنین کارکنان قابل بهره‌برداری است. از طرف دیگر اساتید جهت تحقیق و تدریس و دانشجویان نیز برای آشنایی با مباحث جدید رفتار سازمانی و تدوین پایان­‌نامه می‌توانند از آن استفاده کنند.

مباحث رفتار سازمانی بسیار متنوع هستند و کتاب­‌های مختلفی در این زمینه در کشورمان منتشر شده است. اما در این کتاب سعی شده است، به سه موضوع از جدیدترین و کاربردی‌­ترین موضوعات رفتار سازمانی بدون بیان مطالب تکراری پرداخته شود. در بحث رفتار نوآورانه شما خواهید آموخت که رفتار نوآورانه چیست و چگونه آن را در بین کارکنان خود تقویت کنید. در موضوع رفتار اشتراک دانش، مطالبی در این خصوص این­که چگونه کارکنان خود را به اشتراک‌گذاری دانش ترغیب کنید، بیان خواهد شد و نهایتاً در بحث تعلق خاطر کاری به این سوال که تعلق خاطر کاری چیست و کارکنانی که تعلق‌خاطر کاری دارند، چه دستاوردها و نتایجی برای سازمان شما به ارمغان می‌آورند، پاسخ داده خواهد شد.

از نقاط قوت این اثر استفاده از کتاب­‌ها و مقالات علمی متعدد محسوب می‌شود، به­ طوری­ که در آن به منابع علمی بسیاری ارجاع شده است. در این صورت خواننده با مطالعه کتاب به چکیده و عصاره تعداد زیادی از منابع علمی در این سه موضوع دست خواهد یافت.

در بخشی از کتاب مباحث کاربردی رفتار سازمانی: راهنمای عمل مدیران و کارکنان می‌خوانیم:

شرط لازم برای تبدیل دانش و تجارب افرادتان به چیزی که کل سازمان شما بتواند از آن استفاده کند، اشتراک دانش درون سازمان است. دانش و تجربه در صورتی می‌توانند به نفع کل سازمانتان استفاده شوند که در دسترس افرادی قرار داده شوند که باید تصمیمات را اتخاذ کنند. اشتراک دانش، به معنی انتقال دانش بین افراد، یا درون تیم‌ها و گروه‌های کاری است.

اشتراک هدفمند دانش در سازمان به یادگیری سریع‌تر فردی و سازمانی منجر شده، خلاقیت را توسعه می‌دهد و در نهایت به بهبود عملکرد کارکنان و سازمانتان می‌انجامد. همچنین هنگامی که کارکنان بهترین دانش‌هایی را که آموخته‌اند و نیز تجربیاتی که کسب کرده‌اند، بین یکدیگر مبادله می‌کنند، عملکرد سازمانتان بهبود می‌یابد. به علاوه، اشتراک دانش به عنوان مکانیزمی عمل می‌کند که تشکیل دانش جدید را تسریع نموده، دانش قدیمی را اصلاح می‌کند و دانش بیشتری در آینده به کار می‌گیرد.

اگر دانش کارکنانتان در سازمان به اشتراک گذاشته نشود، در صورت خروج این افراد یا اصطلاحاً فرار مغزها از سازمان شما، دانش آن‌ها به خارج از سازمانتان منتقل می‌شود که حتی می‌تواند برای سازمانتان مضر باشد و فرص تهای بهتر را برای سایر سازمان‌های رقیب فراهم کند.

کلمات کلیدی: مدیریت، مدیریت رفتار سازمانی، رفتار سازمانی، دانلود کتاب مدیریتی، مدیریت سازمان، مدیرت سازمانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.