دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ایمیل مارکتینگ

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ایمیل مارکتینگ

کتاب ایمیل مارکتینگ به قلم سینا رضائی ضمن معرفی و ارائه‌ی تاریخچه‌ی ایمیل مارکتینگ، به آموزش استفاده از یکی از سایت‌های رایگان در این زمینه می‌پردازد.

حتما در گذشته برای شما هم پیش آمده که ایمیلی از یک فرد یا کمپانی ناشناس در Inbox خود مشاهده کنید و در ذهن‌تان از خود بپرسید که این فرد کیست، محتوای ایمیلش چیست و چرا برای شما این ایمیل را ارسال کرده است؟ اگر هنوز هم جواب این سؤالات را پیدا نکرده‌اید، پس نمی‌دانید ایمیل مارکتینگ چیست و باید بگویم که آدرس ایمیل شما به منظور بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان معرفی اینترنت به دنیا تا به امروز، ایمیل ابزاری ضروری برای کسب و کارها بوده است. یکی از اهداف استفاده از ایمیل برای یک کسب و کار، بازاریابی ایمیلی یا بهتر بگویم Email Marketing است. اکثر ایمیل‌های ناشناس و اسپمی (Spam) که همه ما دریافت می‌کنیم (که حاوی پیشنهادات مختلف روی این کالا و آن خدمت هستند) نمونه‌های خوبی از ایمیل مارکتینگ به بدترین شیوه محسوب می‌شوند؛ به رگبار بستن مخاطب با ایمیل بدون ذره‌ای تفکر. از آن‌جایی که ارسال ایمیل هزینه چندانی در بر ندارد، صاحب کسب و کار مبلغ اندکی صرف خرید یک یا چند لیست ایمیل کرده و شروع به ارسال ایمیل‌های اسپم می‌نماید: "محصول جالب را فقط به قیمت فلان ریال خانه ببرید!". گاهی حتی همین ایمیل را به دفعات به افراد نگون بخت موجود در لیست ایمیل خریداری شده می‌فرستد!

اساسا ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنگامی رخ می‌دهد که یک کسب‌و‌کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد می‌فرستد، اما اگر بخواهم تعریف دقیق‌تر Email Marketing را بیان کنم خواهم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولا محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و... دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.

جایگاه Email Marketing بر اساس اصول و تعاریف بازاریابی یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است (دیجیتال مارکتینگ خود زیر شاخه‌ای از بازاریابی مستقیم محسوب می‌شود).

ایمیل، ابزاری کاملا انعطاف‌پذیر است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از محتواها را در خود جای دهد: متن، عکس، ویدئو، لینک، فایل. ایمیل تقریبا با هر پیغامی که بازاریاب بخواهد بفرستد و به هر طریقی که بخواهد آن پیغام را ارسال کند، سازگار است. بنابراین، تعجبی ندارد عده‌ای از بازاریابان خصوصا در ایران بدون آن‌که با ماهیت ایمیل مارکتینگ آشنا باشند، از آن به عنوان ابزاری دمِ‌دستی و فقط صرف انجام دادن نوعی بازاریابی استفاده می‌کنند.

در سال 1978، گری توئرک از سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) اولین ایمیل انبوه را تقریبا به 400 مشتری بالقوه از طریق آرپانت (ARPANET) فرستاد. نتیجۀ ارسال این ایمیل‌های انبوه، فروش 13 میلیون دلاری محصولات DEC، نمود پیدا کردن پتانسیل بازاریابی از طریق ایمیل انبوه و همچنین نام‌گذاری توئرک به عنوان "پدر اسپم دنیا" بود. ایمیل از همان زمان، خود را به عنوان کانال مؤثری برای بازاریابی مستقیم معرفی کرد.

گری توئرک می‌گوید: "در واقع من خود را پدر ایمیل مارکتینگ می‌دانم نه اسپم، این دو با هم فرق دارند. E-spam یعنی ارسال ایمیل‌های ناخواسته به لیست فاقد صلاحیتی از گیرنده‌ها. در قیاس، Email Marketing تمرکز بر لیست هدفمندی از افراد است که به کالا، خدمت یا اطلاعاتی که شما برای آن‌ها می‌فرستید علاقمندند.

کلمات کلیدی: آموزش ایمیل مارکتینگ pdf، سرویس ایمیل مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ رایگان، آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ، ساخت ایمیل مارکتینگ، اصول ایمیل مارکتینگ، email marketing، آموزش تصویری ایمیل مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ چیست، نرم افزار ایمیل مارکتینگ رایگان، نرم افزار ارسال ایمیل انبوه رایگان، شرکتهای ایمیل مارکتینگ، مقاله در مورد ایمیل مارکتینگ، پنل ایمیل مارکتینگ، آموزش ایمیل مارکتینگ،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.