دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب QR Code چیست؟ نحوه ساخت و کاربردهای بارکد دو بعدی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب QR Code چیست؟ نحوه ساخت و کاربردهای بارکد دو بعدی

کتاب QR Code چیست؟ نحوه ساخت و کاربردهای بارکد دو بعدی نوشته‌ی مهران منصوری فر، به بررسی ساخت بارکدهای دو بعدی و کاربردهای آن در کسب و کارهای اینترنتی می‌پردازد.

کمتر کسی تاکنون اسم QR Code را نشنیده و یا حداقل یکبار یکی از آن‌ها را روی بیلبورد‌ها یا پوسترهای تبلیغاتی ندیده است. این کدها که به بارکد دو بعدی نیز معروفند، می‌توانند شامل هر نوع اطلاعاتی ازجمله، نام، نشانی، شماره تلفن و آدرس اینترنتی باشند؛ یا عملکردی که برایشان تعریف شده است را همانند احراز هویت افراد انجام دهند. این نوع کدها روز به روز محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا می‌کنند و درحال بدست آوردن جایگاه خود بین کاربران هستند.

در بخشی از کتاب QR Code چیست؟ نحوه ساخت و کاربردهای بارکد دو بعدی می‌خوانیم:

QR Code چیست؟
QR Code مخفف شده عبارت (Quic Response Code) به معنی رمز پاسخ سریع است. کیو آر کد نوعی بارکد دو بعدی است که اولین بار در سال 1994 توسط شرکت خودرو سازی دنسو (Denso)، از زیرمجموعه‌های شرکت تویوتا موتور، در ژاپن طراحی شد. هدف از خلق این نوع بارکد، رهگیری خودروهای درحال ساخت بود. چرا که بارکد دو بعدی امکان خوانده شدن سریع راتوسط بارکد خوان فراهم می‌ساخت. QR Code متشکل از مربع‌های سیاه در یک شبکه مربعی شکل است که بر روی زمینه‌ای سفید به نمایش در می‌آید.

سیستم‌های QR Code بخاطر داشتن سرعت بالاتر در خوانده شدن و گنجایش بیشتر فضای ذخیره سازی اطلاعات در مقایسه با بارکد‌های معمولی (Barcode UPC)، حتی در خارج از دنسو محبوبیت بسیاری کسب کردند.

کاربرد QR Codeچیست؟
بارکد‌ها در حقیقت برچسب‌های بصری هستند که قابلیت خوانده شدن توسط ماشین‌ها را دارند وشامل اطلاعاتی درباره محصولی که بر آن چسبانده شدند هستند. 

حال آنکه QR کد را نه فقط بر روی محصولات، بلکه در بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی، متن مجلات، وبسایت‌ها، فروشگاه‌ها و حتی کارت ویزیت افراد می‌توان درج کرد. از آنجایی که کیوآر کد علاوه بر بارکد خوان توسط دوربین تلفن‌های هوشمند نیز قابل بازخوانی است، دیگر نیازی به‌همراه داشتن بارکد خوان‌های مخصوص نبوده و افراد می‌توانند درعرض چند ثانیه تمامی اطلاعات مورد نیازشان درباره محصولات و افراد مختلف را، تنها با اسکن بارکد دو بعدی آن‌ها چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی، بدست آورند. استفاده از بارکد‌های دوبعدی کاربردهای بسیاری دارد و درواقع اینکه چطور از آن استفاده کنید را شما تعیین می‌کنید. برای مثال یک پزشک می‌تواند با اسکن QR کد بیمار خود به پرونده پزشکی او دسترسی پیدا کرده و اطلاعات او را به طور کامل دریافت کند. اینکه به چه داروهایی حساسیت دارد و یا چه دارویی را درحال حاضر مصرف می‌کند. درمقابل بیمار با اسکن کد پزشک می‌تواند درباره میزان تحصیلات، رزومه و یا حتی ساعات حضور پزشک در مطب اطلاعاتی بدست آورد. 

QR Code‌ها به شما قدرت هدایت بازدیدکنندگان سایتتان را به محتوایی که برای اهداف تجاریتان ارزشمند است می‌دهد. هدف کیو آر کدها صرفه جویی در وقت بازدیدکنندگان شماست. به طور خلاصه از بارکد دو بعدی می‌توان برای نمایش یک متن مثل رزومه اشخاص به کاربر، دانلود اپلیکیشن، نشان دادن موقعیت مکانی به کاربران، افزودن مستقیم شماره درج شده بر روی کارت ویزیت افراد به مخاطبین تلفن همراه کاربران، باز کردن یک آدرس اینترنتی (URL)، هدایت مشتریان به صفحات شبکه‌های اجتماعی، اتصال به شبکه‌ای بی سیم و یا ارسال ایمیل یا هر پیام دیگری استفاده کرد.

کلمات کلیدی: QR code چیست، آموزش ساخت QR code، ساخت QR code، کدهای QR code، مزایای qr code، ساخت QR code، ساخت qr code حرفه ای،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.