دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تولید شیشه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تولید شیشه

کتاب تولید شیشه به بررسی مواردی از جمله آماده‌سازی مواد اولیه شیشه،‌ ساخت مذاب و تزیین شیشه می‌پردازد.

در بخشی از کتاب تولید شیشه می‌خوانیم:

تاریخچه شیشه‌گری در ایران

شیشه‌‌گری یکی از قدیمی‌ترین صنایعی است که بشر به آن پرداخته است. براساس کاوش‌های صورت گرفته، شیشه‌گری در ایران باستان قدمت داشته است. بطری‌های شیشه‌ای کشف شده از حفاری‌های معابد چغازنبیل (خوزستان)، نشان دهنده قدمت شیشه‌گری در کشورمان است. با کشف اشیای شیشه‌ای در دوره اشکانیان و ساسانیان می‌توان گفت صنعت شیشه‌سازی در ایران رواج داشته و روش «دمیدن» و «دمیدن در قالب» استفاده می‌شد. دورۂ غزنویان و سلجوقیان را می‌توان دوره شکوفایی هنر و صنعت شیشه‌گری در ایران نامید. ظرف‌های شیشه‌ای بسیار زیبا با تزئینات مختلف به صورت تراشیده یا با نقوش افزوده از این دوره‌ها کشف شده است.

کلمات کلیدی: شیشه گری، آموزش شیشه گری، شیشه گری دستی، تاریخچه ی شیشه گری، تاریخچه پیدایش شیشه، رشته ی سرامیک، گروه مواد و فراوری، پایه ی دوازدهم دوره ی دوم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.